ارسال به دیگران پرینت

۵۲ سال پیش | روایتی از یک تغییر جنسیت در ایران

ابوالحسن به تدریج در خود احساس غریبی کرد و متوجه شد که تغییرات جنسی در او پدید آمده است و بالاخره پس از مراجعه به پزشکان تصمیم گرفت که با استفاده از تعطیلات تابستانی به خارج از کشور رفته و با عمل جراحی لازم تغییر جنسیت دهد. در یک روز گرم تابستان، بستگان و دوستان ابوالحسن ناصرزاده او را در فرودگاه مهرآباد بدرقه می‌کنند و اواخر تابستان، چند روز قبل از آغاز سال تحصیلی همان عده از خانم پانته‌آ ناصرزاده (که کسی جز آقای ابوالحسن ناصرزاده نبوده) استقبال گرمی به عمل می‌آورند.


۵۲ سال پیش  |  روایتی از یک تغییر جنسیت در ایران

روز دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۴۷ روزنامه اطلاعات خبر داد که جوانی بیست‌و‌شش‌ساله که خدمت سربازی هم انجام داده است، پس از یک عمل جراحی تغییر جنسیت داده و به نام خانم «پانته‌آ ناصرزاده» در یکی از مدارس شهرستان کرج مشغول به تدریس شده است.

شش سال قبل، جوان دیپلمه‌ای به نام ابوالحسن ناصرزاده خود را برای شرکت در اولین دوره سپاه دانش داوطلب می‌کند و پس از طی دوره تعلیمات نظامی برای تدریس در روستا‌ها به اراک اعزام می‌شود. ابوالحسن ناصرزاده که به کار آموزگاری سپاهی نهایت علاقه را داشت، این دوره را با موفقیت به پایان رسانید و با به دست آوردن امتیازات لازم به خدمت وزارت آموزش و پرورش درآمد و در یکی از مدارس اراک به تدریس مشغول شد.

سال‌ها از این واقعه گذشت و ابوالحسن به تدریج در خود احساس غریبی کرد و متوجه شد که تغییرات جنسی در او پدید آمده است و بالاخره پس از مراجعه به پزشکان تصمیم گرفت که با استفاده از تعطیلات تابستانی به خارج از کشور رفته و با عمل جراحی لازم تغییر جنسیت دهد.

در یک روز گرم تابستان، بستگان و دوستان ابوالحسن ناصرزاده او را در فرودگاه مهرآباد بدرقه می‌کنند و اواخر تابستان، چند روز قبل از آغاز سال تحصیلی همان عده از خانم پانته‌آ ناصرزاده (که کسی جز آقای ابوالحسن ناصرزاده نبوده) استقبال گرمی به عمل می‌آورند.

بدین ترتیب یکی از آقا معلم‌های کشور تبدیل به خانم معلم می‌شود و بر اثر تقاضای وی از اراک به شهرستان کرج منتقل می‌گردد و هم‌اکنون در یکی از مدارس کرج مشغول تدریس می‌باشد.

خانم پانته‌آ ناصرزاده فعلی (آقای ابوالحسن ناصرزاده سابق) متولد سال ۱۳۲۱ و فرزند میرمحمدحسن می‌باشد.

آقای ابوالحسن ناصرزاده پس از تغییر جنسیت به اداره آمار مراجعه و نام خود را به «پانته‌آ» تغییر داده و شناسنامه جدید دریافت داشته است که شماره شناسنامه جدید وی ۳۹۶۸۴ صادره از بخش ۵ تهران است.

 

اطلاعات در یک روز دوشنبه در تابستان ۱۲ سال پیش از آن هم خبری مشابه را با عنوان «ماجرای دختری که پسر شده است» منتشر کرده بود، اما آن عمل در ایران انجام گرفت و طی آن دختری دبیرستانی پسر شد. این بار برعکس بود، به این صورت که آقا معلمی به خانم معلم تبدیل شد و البته عمل تغییر جنسیتش را در خارج از کشور انجام داد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه