ارسال به دیگران پرینت

فیلم بازداشت کارمند کنسولگری ایران منتشر شد

به گفته آناتولی، این فرد "محمدرضا ناصرزاده" کارمند کنسولگری ایران در استانبول است که به هنگام خروج از ترکیه، در فرودگاه استانبول بازداشت و به خودروی پلیس ترکیه منتقل می شود.


فیلم بازداشت کارمند کنسولگری ایران  منتشر شد

خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی) فیلمی را منتشر کرده که می گوید مربوط به لحظه بازداشت کارمند کنسولگری ایران در ترکیه است. به گفته آناتولی، این فرد "محمدرضا ناصرزاده" کارمند کنسولگری ایران در استانبول است که به هنگام خروج از ترکیه، در فرودگاه استانبول بازداشت و به خودروی پلیس ترکیه منتقل می شود.

خبرگزاری آناتولی ترکیه درباره این فیلم نوشته است: "تصاویری از لحظه دستگیری محمد رضا ناصرزاده از کارمندان سرکنسولگری ایران در استانبول حین تلاش برای فرار به خارج از کشور در فرودگاه استانبول به دست آمد".

آناتولی همچنین گفته است که این کارمند کنسولگری ایران دارای گذرنامه "خدمت" بوده است.

آناتولی دلیل بازداشت وی را احتمال ارتباط با قتل یک شهروند ایرانی در ترکیه دانسته و نوشته است: " برخی رسانه‌های ترکیه دیروز اعلام کردند که «محمدرضا ناصرزاده» (43 ساله) کارمند سرکنسولگری ایران در استانبول به ظن ارتباط با قتل مسعود مولوی دستگیر شده است".

مسعود مولوی وردنجانی شهروند ایرانی 14 نوامبر 2019 در منطقه شیشلی استانبول به ضرب گلوله کشته شد.

آناتولی اضافه کرده است: "اداره اطلاعات پلیس استانبول و سرویس اطلاعات ملی (میت) ترکیه در عملیات مشترکی 11 نفر از جمله «عبدالوهاب. ک» را که گفته می‌شود عامل این قتل بوده، دستگیر کردند. از این تعداد عبدالوهاب. ک و شش نفر دیگر بازداشت و 4 تن از آنان نیز با قید وثیقه آزاد شدند".

برای اولین بار، روزنامه صباح ترکیه خبر داده بود که یک کارمند کنسولگری ایران در استانبول به اتهام ارتباط با قتل یک شهروند ایرانی در ترکیه، بازداشت شده است.

این روزنامه نوشته بود محمدرضا ناصرزاده ۴۳ ساله متهم به تهیه مدارک جعلی برای علی اسفنجانی، طراح اصلی قتل مسعود مولوی است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه