ارسال به دیگران پرینت

افزایش ۸۰ درصدی مبتلایان کرونایی گیلان با دورهمی و مسافرت

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نقش مسافرت ها در افزایش مبتلایان، تصریح کرد: در گیلان ۸۰ درصد ابتلاها با دورهمی ها و مسافرت ها مرتبط است.

افزایش ۸۰ درصدی مبتلایان کرونایی گیلان با دورهمی و مسافرت

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به اهمیت فاصله گذاری اجتماعی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: امروز در همه دنیا ثابت شده که ماسک زدن صرفا از کرونا پیشگیری نمی کند و باید از اجتماعات دوری کرد.

وی با بیان اینکه رفتارهای اجتماعی تاثیر مستقیم بر بیماری کرونا دارد، تصریح کرد: کرونا چه در اجتماعات کوچک مانند جمع های خانوادگی و دورهمی ها و چه در اجتماعات بزرگ مانند پاساژه و بازارها منتقل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به نقش مسافرت ها در افزایش مبتلایان، تصریح کرد: در گیلان ۸۰ درصد ابتلاها با دورهمی ها و مسافرت ها مرتبط است.

حیدرزاده، با بیان اینکه در مجموع شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند که فقط ۸۰ نفر طی شبانه روز گذشته بستری شدند.

وی از افزایش تعداد بیماران بدحال خبر داد و اضافه کرد: در آستانه تعطیلات پایان هفته هستیم و معمولا به دنبال مسافرت ها طی یک الی دو هفته شاهد افزایش بیماران سرپایی و سپس افزایش بیماران بستری هستیم لذا مردم از دورهمی با مسافران خودداری کنند تا رنگ استان آبی و سفید شود.

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه