ارسال به دیگران پرینت

بازداشت عوامل برگزاری جنگ سگ‎ها

رئیس حوزه قضایی ایلخچی در آذربایجان‌شرقی درباره برگزاری مسابقه جنگ سگ‌ها گفت: مأموران انتظامی پس از اطلاع از برگزاری مسابقه، با دستور قضایی چند برگزار کننده این مسابقه را دستگیر کردند که متولیان اصلی برابر مقررات بازداشت شدند.

بازداشت عوامل برگزاری جنگ سگ‎ها

رئیس حوزه قضایی ایلخچی در آذربایجان‌شرقی از دستگیری عوامل برگزارکنندگان مسابقه جنگ سگ‌ها در روستای کردلر از توابع بخش ایلخچی خبر داد.

محمدباقر فتحی با اعلام اینکه انتشار تصاویری از جنگ خونین سگ‌ها در بخش ایلخچی در فضای مجازی بسیار نگران کننده بود و موجی از انزجار عمومی را در پی داشته است، گفت: به محض اطلاع از برگزاری چنین مسابقه غیر انسانی آزار حیوانات، با برگزار کنندگان برخورد شد.

وی افزود: برپایی میدان جنگ خونین میان سگ‌ها که در برخی موارد نیز با شرط بندی و قمار توأم می‌شود، علاوه بر ضدیت با اصول مسلم قانونی و عرفی کشور، نقض آشکار حقوق حیوانات و آزار و اذیت این مخلوقات خداوند است.

وی اضافه کرد: چنین مراسم خارج از عرفی به لحاظ روانی نیز واجد آثار سوء برای تماشاچیان به‌ویژه تماشاچیان نوجوان و گروه‌های خاص جامعه بوده و به مجموع این موارد، باید نقض پروتکل‌های بهداشتی با برپایی چنین مراسمی را نیز افزود.

فتحی با بیان اینکه مسابقه اخیر با یک ساماندهی قبلی و با حضور حدود ۲۰۰۰ نفر تماشاچی برگزار شده بود، گفت: مأموران انتظامی نیز پس از اطلاع از برگزاری مسابقه، با دستور قضایی چند برگزار کننده این مسابقه را دستگیر کردند که متولیان اصلی برابر مقررات بازداشت شدند.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه