ارسال به دیگران پرینت

هرگونه کودک آزاری را به شماره ۱۲۳ اطلاع دهید

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: از مردم درخواست داریم هرگونه کودک‌آزاری در خانه یا در خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ اطلاع دهند و همه تماس‌ها بدون آنکه هویت تماس‌گیرنده مشخص شود، فوراً مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

هرگونه کودک آزاری را به شماره ۱۲۳ اطلاع دهید

محمود علیگو با تاکید بر اینکه تمام موارد کودک‌آزاری و همسر آزاری پیگیری می‌شود و حفظ سلامت کودک و زن خشونت‌دیده اولویت دارد، افزود: اکنون رویکرد مداخله‌ای صلح و ایجاد ظرفیت‌های بالاتر مشاوره مورد توجه اورژانس اجتماعی قرار گرفته است با این وجود در بحث مشاوره ضعیف هستم، اجرای فعالیت‌های مشاوره باید به سمت فعال‌تر شدن ظرفیت اجتماعی و افزایش میزان تاب‌آوری خانواده برود اما متأسفانه تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله زیادی داریم.

وی اضافه کرد: نقش مشاوره در تغییر آمارهای مربوط به طلاق قابل توجه است و با استفاده از ظرفیت مشاوره باید درصد بیشتری از طلاق‌ها به سمت سازش برود.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: علاقه فقط برای روزهای خوب نیست، برای روزهای بد هم است. اگر ازدواج دقیق رخ بدهد و افراد آموزش‌های مربوط به پدری کردن، مادری کردن و همسری کردن را درست آموزش ببینند و این نقش‌ها به درستی پذیرفته و ایفا شود آنگاه در اوضاع بحرانی و هنگام مشاجره، کمترین وضعیت واریانس به معنای انحراف از میزان معیار را خواهند داشت اما اکنون این میزان از انحراف در مواقع بحرانی بین زوج‌ها، استاندارد نیست.

علیگو افزود: از مردم درخواست داریم هرگونه کودک‌آزاری در خانه یا در خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ اطلاع دهند و همه تماس‌ها بدون آنکه هویت تماس‌گیرنده مشخص شود، فوراً مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

 اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی از طریق ۴ فعالیت مرکز مداخله در بحران، خط تلفن اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه و سکونت‌گاه‌ها، به گروه‌های هدف این برنامه، خدمات تخصصی به صورت شبانه‌روزی و رایگان ارائه می‌دهد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه