ارسال به دیگران پرینت

حذف سرود ملی ایران از آغاز به کار اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی

حاضران در برنامه پس از قرائت قرآن با این تصور که قرار است سرود ملی خوانده شود، از جا برخواستند اما با شروع ناگهانی مجری برنامه، در کمال تعجب سرجای خود نشستند.

حذف سرود ملی ایران از آغاز به کار اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی

اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران ساعتی پیش در تالار آبی کاخ نیاوران آغاز به کار کرد. افتتاح این جشنواره در حالی با حضور علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انجام گرفت که سرود ملی برای برگزاری آن خوانده نشد.

 اجرای سرود ملی در برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها، بخش مهمی از برنامه افتتاحیه است که پس از خواندن قرآن، پخش می‌شود. بر همین اساس حاضران در جلسه آغاز به کار اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی، پس از قرائت قرآن با این تصور که قرار است سرود ملی خوانده شود، از جا برخواستند اما با شروع ناگهانی مجری برنامه، در کمال تعجب سرجای خود نشستند.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این برنامه حضور داشت 

در این جلسه آغاز به کار بیش از ۱۰۰ نفر شرکت داشتند که بالاترین مقام حاضر در آن وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران بود. این جلسه با هدف نشست معرفی برنامه‌های جشنواره برگزار شده‌است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، رئیس اکو ایران، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، نماینده وزارت امور خارجه در اصفهان و تعدادی از مدیران شهرداری اصفهان بخشی از مسئولان حاضر در جلسه بودند. هنرمندان صنایع‌دستی و دست‌اندرکاران این صنعت هم از دیگر شرکت‌کنندگان حاضر در این جلسه بوده‌اند.

خوانده نشدن سرود ملی مورد اعتراض حاضران هم قرار گرفت که یکی از مسئولان تشریفات این برنامه در پاسخ به این اعتراض گفته‌، سرود ملی طبق پروتکل‌های تشریفاتی، از برنامه حذف شده‌است.

اطلاعات تکمیلی حاکی از آن است که این برنامه که با حضور مسئولان، دست‌اندرکاران و هنرمندان صنایع‌دستی برگزار شده بود، نشست معرفی برنامه‌های جشنواره بوده‌ و جلسه رسمی افتتاحیه جشنواره نبوده است. بر همین اساس سرود ملی ایران در این برنامه پخش نشده‌است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه