ارسال به دیگران پرینت

بی‌توجهی کوهنوردان به هشدار سقوط بهمن و تعطیلی توچال

مدیر روابط عمومی مجموعه تقریحی ورزشی توچال اعلام کرد: علیرغم تعطیلی مجموعه در ۱۱ و ۱۲ دی در پی هشدارهای سازمان هواشناسی و احتمال سقوط بهمن باز هم امروز (جمعه) شاهد حضور ده‌ها کوهنورد در ارتفاعات شمیرانات بودیم.

بی‌توجهی کوهنوردان به هشدار سقوط بهمن و تعطیلی توچال

مهدی آقا موسی تهرانی عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت: تعطیلی مجموعه در تعطیلات این هفته به دلیل احتمال سقوط بهمن و حوادث طبیعی همچون جمعه هفته گذشته که حادثه‌ای مرگبار پدید آورد، بود اما باز هم شاهد صعود ده‌ها کوهنورد از مسیرهای فرعی متعدد به ایستگاه ۵ توچال بودیم.

وی اظهار داشت: یکی از آقایان کوهنورد با مراجعه به ایستگاه ۲ با توجه به شرایط نامساعد جسمی خود درخواست کمک و راه‌اندازی تله‌کابین برای انتقال به ایستگاه ۱ را داشت که پس از بررسی و اینکه حال نامبرده وخیم تشخیص داده نشد، تله‌کابین روشن نشد.

مدیر روابط عمومی مجموعه تقریحی ورزشی توچال خاطرنشان کرد: کوهنورد مذکور پس از مدتی استراحت، پیاده به سمت پائین کوه حرکت کرد اما بارها اتفاق افتاده است به دلیل مشکلات و بدحالی حتی یک کوهنورد، خط تله کابین راه اندازی شده باشد.

 براساس هشدار سازمان هواشناسی، پیست اسکی و تله‌کابین در روز پنجشنبه و تمامی مجموعه شامل پارکینگ، جاده سلامتی، تله‌کابین، پیست اسکی، هتل، رستوران‌ها و ... در روز جمعه تعطیل اعلام شده بود.

این تعطیلی در حالی اعلام شد که پنجم دی ماه تعدادی از صعود کنندگان در ارتفاعات شمیرانات گرفتار بهمن شدند و دوازده کوهنورد جان خود را از دست دادند؛ اجساد مذکور در ارتفاعات توچال، کلکچال، آهار و دارآباد طی سه روز عملیات جستجو توسط عوامل هلال احمر و امدادی کشف شد.

علاوه بر گرفتاری کوهنوردان در بهمن، ۱۰۰ نفر دیگر در ایستگاه هفت توچال به دلیل وزش باد شدید و خاموش کردن تله کابین از سوی متصدیان مدتی در ارتفاعات گرفتار شدند؛ البته پس از کاهش شدت باد، تمام آنها با تله‌ کابین به پایین کوه منتقل شدند و این حادثه مصدومی برجا نگذاشت.

توچال قله‌ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع ۳ هزار و ۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید.

مجموعه تفریحی ورزشی توچال دارای تله‌کابین، بام تهران، تله‌سیژ، پیست اسکی، سورتمه، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی، هتل و... به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.  

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه