ارسال به دیگران پرینت

هوای تهران با شاخص آلودگی ۱۵۲ در شرایط ناسالم است.

کیفیت هوای پایتخت امروز- دوازدهم دی از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۵۲ در شرایط ناسالم برای همه افراد است.

هوای تهران با شاخص آلودگی ۱۵۲ در شرایط ناسالم است.

روز جمعه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۱۵۸ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۹۱، ازن با شاخص ۱۱، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۱۰۲ و منواکسید کربن با شاخص ۴۰ بوده است.

بر این اساس، ایستگاه‌های پارک سلامت منطقه۱۷، شهرداری منطقه ۱۱ و شهرداری منطقه ۲۱ به ترتیب با شاخص‌های ۱۸۳، ۱۸۲ و ۱۷۹ بیشترین آلایندگی را طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های ژئو فیزیک منطقه۶، شهرداری منطقه۱۶ و میدان امام خمینی منطقه۱۲ به ترتیب با شاخص‌های ۴۹، ۷۴ و ۸۶ کمترین آلایندگی را در این مدت داشتند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است

۱۵ روز هوای پاک از ابتدای امسال تاکنون

از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۱ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۸۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز ناسالم برای همه گروه‌ها به ثبت رسیده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه