ارسال به دیگران پرینت

جزییاتی تازه از خرید واکسن کرونا/ ۱۶.۸ میلیون دز واکسن می‌خریم

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا مانع خرید واکسن کرونا شده بود، جزئیاتی تازه از نحوه حل مشکل خرید این واکسن ارائه داد.

جزییاتی تازه از خرید واکسن کرونا/ ۱۶.۸ میلیون دز واکسن می‌خریم

عبدالناصر همتی امشب در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص جزئیات خرید واکسن گفت: ما فکر می‌کردیم منابع لازم برای خرید واکسن از منابع مالی ایران در کره قابل تأمین است و این اقدام از طریق کره قابل انجام است، اما طرف کره‌ای در آخرین لحظه از ما تضمین خواست و ما به دلیل تجربیات قبلی، نپذیرفتیم که ۱۸۰ میلیون یورو از منابع کشور با این فرایند منتقل شود.

وی افزود: برای خرید واکسن از مسیر جدیدی اقدام شد و از طریق سه بانک ترکیه‌ای، اروپایی و شعب یکی از بانک‌های داخلی در امور بین‌الملل اقدام شد.

همتی گفت: آمریکا اعلام می‌کند که خرید دارو به ایران تحریم نیست اما نفت، فولاد، پتروشیمی و سایر منابع ایران تحریم شده با این حساب چگونه امکان خرید دارو وجود دارد. این در حالی است که ۲،۷ میلیون دلار دارو از طریق دور زدن تحریم‌ها خریداری شده است و این مورد خاص (خرید واکسن) هم به دلیل فشار افکار عمومی پذیرفته شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در جامعه مباحثی در خصوص کافی نبودن منابع برای خرید واکسن مطرح است که صحیح نیست و مردم مطمئن باشند پول کافی وجود دارد.

همتی تصریح کرد: به نظر من امکان خرید از راه‌های دیگر هم وجود دارد.

وی ادامه داد: افتخار ما پاسخگویی به افکار عمومی است و ما حتی لحظه‌ای از این موضوع غفلت نخواهیم کرد.

همتی تاکید کرد: تکیه ما بر تولید واکسن داخلی است که بسیار خوشحال کننده است و اولویت اول ما تأمین ارز قطعات، دستگاه‌ها و مواد اولیه است. اما اگر بتوانیم در کنار تولید داخل از خارج خرید کنیم حتماً اقدام می‌شود و تاکنون ۲۰۰ میلیون یورو برای خرید ۱۶،۸ میلیون دز واکسن پرداخت شده و مردم از تأمین ارز نگرانی نداشته باشند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه