ارسال به دیگران پرینت

اکنون گیلان از وضعیت قرمز خارج شده است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان گیلان با مدیریت خوب کرونا و همراهی مردم روند نزولی را از نظر آمار مبتلایان و بستری ها طی کرده و از وضعیت قرمز خارج شد.

 اکنون گیلان از وضعیت قرمز خارج شده است.

دکتر علی رضا رئیسی شامگاه شنبه طی سفر به گیلان در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر شبکه سیمای استانی افزود : در جریان خیز کرونا در اسفندماه پارسال در گیلان، کنترل خوبی بر روی شرایط انجام گرفت.

وی با اشاره به خیز بعدی این بیماری طی ماههای اخیر عنوان کرد : در حدود دو هفته پیش استان اردبیل، گیلان، گلستان و مازندران جزو استان های قرمز کشور از نظر شیوع کرونا بود که خوشبختانه بعد از اردبیل، استان گیلان روند نزولی را طی کرد و اکنون از وضعیت قرمز خارج شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون با مدیریت خوب کرونا در گیلان، شهرستان های فومن، شفت، صومعه سرا، املش، رضوانشهر و سیاهکل از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شده و به وضعیت زرد رسیده اند و ۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند که نشان دهنده رعایت خوب پروتکل های بهداشتی در استان گیلان است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت ناپایدار کرونا در شهرستان تالش خاطر نشان کرد: اگر پروتکل های بهداشتی در این شهرستان توسط خوب رعایت شود به وضعیت زرد می رسد در غیراینصورت ممکن است به وضعیت قرمز تبدیل شود که خود یک هشدار است.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از اولین استان هایی بود که درگیر ویروس کرونا شد، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی های ما در کشور گیلان جزو استان هایی بوده که کمترین فوتی ها را نسبت به جمعیت در کشور داشته است، از طرفی از نظر یک شاخص مهم و بین المللی یعنی نسبت آمار فوتی ها به بستری ها؛ گیلان از متوسط کشوری پایین تر است که کیفیت مراقبت و مدیریت کرونا در استان را نشان می دهد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به اعمال محدودیت ها به ویژه شب یلدا خاطر نشان کرد: این محدودیت ها بر اساس آمار و ارقام قابل توجه بیماران بستری در بیمارستان های کشور در نظر گرفته می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارها ۵۱ درصد از بیماران بستری در بیمارستان ها مربوط به دورهمی های خانوادگی و مهمانی است که این شرایط موجب اعمال منع تردد و محدودیت ها شده است.

وی ابراز امیدواری کرد : با این منع ترددها و اعمال محدودیت ها بتوانیم از ترددها و دورهمی های خانوادگی برای افرادی که رعایت نمی کنند، جلوگیری کنیم وگرنه اصل کار و مهمترین مساله بحث مسئولیت های اجتماعی است که اکثر مردم رعایت می کنند، اما درصد پایینی از مردم اگر مراعات نکنند منجر به شیوع و گسترش بیماری در سطح کشور می شوند.

این مسئول با بیان اینکه این محدودیت ها مربوط به همه شهرها شامل قرمز، نارنجی و زرد است، خاطر نشان کرد: بر این اساس فعالیت اصناف از ساعت ۱۸ شامل همه صنوف به جز مشاغل گروه یک است و تردد خودروهای شخصی درون شهرها هم از ۲۰ تا چهار بامداد ممنوعیت دارد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه