ارسال به دیگران پرینت

آلودگی هوا | ۱۰ شهرستان اصفهان تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل افزایش شاخص کیفی هوا در ۲ روز اخیر و انباشت آلاینده ها ۱۰ شهرستان این استان فردا چهارشنبه تعطیل است.

آلودگی هوا  |   ۱۰ شهرستان اصفهان تعطیل شد

منصور شیشه فروش شامگاه روز سه شنبه در گفت و گو افزود: براساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا و هماهنگی با وزارت کشور همه  دستگاههای اجرایی، نهادهای عمومی، واحدهای صنعتی و بانک های شهرستانهای اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر، مبارکه، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و آران و بیدگل فردا تعطیل هستند.

وی ادامه داد: دستگاه های امدادی و خدمات رسان این شهرستان ها در این روز خدماتی رسانی خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر همه گیری کرونا و آلودگی هوا  تاکید کرد و از همه شهروندان خواست نسبت به تردد در سطح شهرستان خودداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیر شورای ترافیک اصفهان گفت: میزالن آلودگی این خطه در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است و از مردم می خواهیم برای جلوگیری از آن در روزهای پیش رو از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

حجت الله غلامی امروز در شورای ترافیک استان افزود: در صورت بی توجهی به این موضوع و افزایش بیشتر آلاینده‌ها شرایط بسیاری بدتری رخ خواهد داد که به غیر از گروه‌های حساس، سلامتی همگان را تهدید خواهد کرد.

 مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست  همچنین امروز وضعیت آلودگی اصفهان را در همه ایستگاه ها قرمز و میانگین شاخص کیفیت هوا را ۱۷۷ اعلام کرد.

براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، میانگین کیفی هوا در ایستگاه‌های خیابان استانداری ۱۸۲، در میدان احمدآباد با ۱۸۴، خیابان دانشگاه با شاخص ۱۹۴،خیابان پروین با ۱۶۱ و در بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۵ در وضعیت قرمز و ناسالم  برای عموم مردم قرار دارد.

بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۷۷ بر مدار قرمز است و به این ترتیب اصفهان امروز هوایی ناسالم برای همه گروه های سنی دارد و امروز آلوده‌ترین روز اصفهان از آغاز سال است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه