ارسال به دیگران پرینت

خدمات‌رسانی اورژانس ۱۱۵ اصفهان به ۸ هزار بیمار مشکوک به کرونا

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از اعزام نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی به هشت هزار و ۲۳۹ ماموریت مرتبط با بیماران مشکوک به کرونا از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ خبر داد.

خدمات‌رسانی اورژانس ۱۱۵ اصفهان به ۸ هزار بیمار مشکوک به کرونا

غفور راستین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان مردادماه ۹۹ نیروهای اورژانس ۱۱۵ هفت هزار ۴۵۸ بیمار مشکوک به کرونا را به مراکز درمانی و ۷۸۱ بیمار کرونایی را بین مراکز درمانی منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار این بیماران مربوط به مردان بوده است افزود: ۶۱ درصد از این بیماران مشکوک به کرونا مرد و ۳۹ درصد زن بودند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: بیشترین بیماران مشکوک به کرونا که از اورژانس ۱۱۵ امدادخواهی کردند با ۱۹ درصد مربوط به رده سنی ۷۱ تا ۸۰ سال بودند.

وی بیان کرد: همچنین افراد زیر ۱۰ سال ۰.۴ درصد، ۱۱ تا ۲۰ سال ۲ درصد، ۲۱ تا ۳۰ سال ۶ درصد، ۳۱ تا ۴۰ سال ۱۲ درصد، ۴۱ تا ۵۰ سال ۱۱ درصد، ۵۱ تا ۶۰ سال ۱۳ درصد، ۶۱ تا ۷۰ سال ۱۷ درصد، ۸۱ تا ۹۰ ۱۵ درصد و بالای ۹۰ سال نیز سه درصد از افراد امدادخواه مشکوک به کرونا را تشکیل می‌دهند.

تماس با ۱۱۵ اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافت

راستین درمورد تعداد تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۱۵ در روزهای شیوع ویروس کرونا یعنی از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۱۵ شهریورماه جاری گفت: در این مدت ۵۶۸ هزار و ۷۸۱ تماس با اورژانس بیش بیمارستانی برقرار شد که نسبت به مدت مشابقه سال قبل با ۴۱۵ هزار و ۳۹۸ تماس، افزایش ۲۲ درصدی نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان تماس با ۹۸ هزار و ۲۴۰ مورد مربوط به اسفندماه ۹۸ و کمترین آن با ۶۵ هزار و ۳۲۱ مورد تماس مربوط به اردیبهشت ماه امسال است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان همچنین عنوان کرد: بیشترین آمار امدادخواهی بیماران مشکوک به کرونا در استان با ۴۰۶۵ تماس مربوط به شهرستان اصفهان، و سپس به ترتیب مربوط به شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، برخوار، مبارکه، شهرضا، نطنز، فریدن، اردستان، سمیرم، نایین، تیران و کرون، بوئین و میاندشت، خور، خوانسار، فریدونشهر و دهاقان و کمترین میزان نیز با ۳۸ تماس مربوط به شهرستان چادگان بوده است.

راستین پیش از این در مصاحبه‌ای با خبرنگاران داشت گفت: حجم تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ اصفهان به منظور دریافت مشاوره پزشکی و یا اطلاع از مراکز تست کرونا امدادرسانی به بیماران و مصدومان نیازمند به خدمات اورژانسی و اضطراری را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی به شهروندان توصیه کرد: در موارد ضروری مانند تنگی نفس، تنفس تند و سخت، کاهش هوشیاری و بیماری افراد پرخطر مانند بالای ۶۰ سال سن و مادران باردار از اورژانس ۱۱۵ امدادخواهی کنند و در صورت داشتن بیماران کرونایی یا مشکوک به کرونا موضوع را در زمان اعلام شرح حال به کارشناسان اورژانس اعلام کنند.

 تاکنون بیش از ۴۰۲ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان این بیماری به بیش از ۲۳ هزار نفر رسید.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه