ارسال به دیگران پرینت

۵۰ معلول کارآفرین به تولید و اشتغال مشغول هستند

در حال حاضر افزون بر چهار هزار ۳۰۰ معلول پرونده دار، از خدمات بهزیستی شهرستان ورامین برخوردارند که از این تعداد، ۲ هزار و ۱۹۰ نفر به دلیل شدت معلولیت و نداشتن درآمد ثابت از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت می نمایند.


۵۰ معلول کارآفرین به تولید و اشتغال مشغول هستند

رییس بهزیستی شهرستان ورامین گفت: ۵۰ معلول کارآفرین در حوزه‌های مختلف صنعتی، تولیدی و خدمات در ورامین مشغول به تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار هستند.

اعظم هراتی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی معلولین در آئین تقدیر از معلولان کارآفرین شهرستان ورامین افزود: معلولان کارآفرین این شهرستان که در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی مشغول به کار هستند، اصل مهم معلولیت، محدودیت نیست را ثابت و علاوه بر خود، برای سایرین نیز شغل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ وی اظهار داشت: هدف از نام‌گذاری روز معلولان از سوی مجمع عمومی سازمان ملل این است که درک درستی از معلولیت در ذهن افراد ایجاد شده و آگاهی‌ها برای حضور معلولان در تمامی امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی فراهم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چند که به دلیل محدودیت‌های ناشی از ضایعات جسمی، ذهنی و یا روانی، استقلال فرد در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های جامعه سلب و یا محدود شده ولی معلولان از لحاظ توانایی، استعداد، کار و تلاش، با افراد دیگر تفاوتی ندارند و همانند افراد سالم با استفاده از استعداد و اراده‌ای که از آن برخوردارند، به موفقیت‌های چشمگیری نائل آمده‌اند.

وی گفت: تنها تفاوت افراد معلول با افراد سالم، وجود نقص‌های جسمی و به طوری طبیعی، مشکلات و محرومیت‌های ناشی از آن کمبودهاست ولی تجربه ثابت کرده که آنان می‌توانند با صبر و حوصله بیشتر و اراده استوار، بر مشکلات خود فایق آیند.

هراتی اضافه کرد: در حال حاضر افزون بر چهار هزار ۳۰۰ معلول پرونده دار، از خدمات بهزیستی شهرستان ورامین برخوردارند که از این تعداد، ۲ هزار و ۱۹۰ نفر به دلیل شدت معلولیت و نداشتن درآمد ثابت از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت می نمایند.

وی افزود : هم اکنون ۷ مرکز توانبخشی روزانه و ۶ مرکز به صورت شبانه روزی از معلولان نگهداری کرده و به آنها خدمات تخصصی ارائه می کنند.

رییس بهزیستی ورامین تصریح کرد: دو مرکز روزانه حرفه آموزی مختص دختران و پسران معلول نیز آموزش های لازم را به این افراد ارائه می نمایند تا زمینه کار آفرینی معلولین را فراهم سازند.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولان گفت: ارائه سمعک، ویلچیر، عصا، پرداخت هزینه های حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی، ارائه پلاک خودرو ویژه، تعمیر مسکن و مناسب سازی منزل و خودرو معلولان بخشی از خدماتی است که بهزیستی به این اقشار ارائه می کند

هراتی اظهار کرد:  از آنجا که بهزیستی تنها سازمان تخصصی در امر معلولین و به دنبال اجرای قوانین مرتبط با این گروه است، به تعاملات بین بخشی اعتقاد دارد و همراهی دیگر دستگاه‌ها را دنبال می کند تا گامی موثر در مسیر خطیر ارائه خدمات بهتر و حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، در جامعه هدف برداشته شود.

در این مراسم از نخبگان، دانشجویان و کارآفرین های نمونه معلول به تعداد۲۰ نفر با اهدائ جوایز و لوح سپاس، تقدیر شد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه