ارسال به دیگران پرینت

زالی | کاهش تا 30 درصدی ترددهای درون شهری

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران از همکاری و تعامل بسیار خوب مردم در رعایت محدودیت ۲ هفته ای خبر داد و گفت: به طور متوسط ۳۰ درصد از تراکم و تردد درون شهری تهران کاسته شده است.


زالی  |  کاهش تا 30 درصدی ترددهای درون شهری

علیرضا زالی روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد کرونای تهران در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۳۰ درصد حمل و نقل عمومی در تهران خلوت تر شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴۵ هزار بازدید توسط تیم های مشترک با محوریت نیروی انتطامی نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد اصناف پروتکل های بهداشتی را در این محدودیت ۲ هفته رعایت کردند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهراههنه ادامه داد: از ورود بیش از ۳۳ هزار خودرو در مبادی ورودی شهر تهران جلوگیری و ۲۵ هزار تردد شبانه در تهران ثبت شد که این موضوعات نشان می دهد نیروی انتظامی نظارت خوبی بر اعمال محدودیت ها داشته است.

شرایط تهران همچنان ناپایدار و شکننده است

زالی گفت: شرایط استان تهران همچنان ناپایدار و شکننده تلقی می شود و باید با صبر و متانت بیشتر و برنامه سطح بندی شده، تغییرات محدودیت ها در تهران اعمال شود.

وی افزود: در صورتی که تهران از روز شنبه آینده به عنوان شهر نارنجی در نظر گرفته شود، تعدادی از محدودیت ها همچنان استمرار می یابد.

زالی ابراز امیدواری کرد با ادامه همکاری و مشارکت مردم شاهد کاسته شدن جدی محدودیت ها در تهران باشیم.

دورهمی ها بالاترین نقش را در گسترش کرونا دارند 

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: مقالات بین المللی تصریح دارند که تجمعات کوچک به خصوص خانوادگی بالاترین نقش را در گسترش و سرایت بیماری دارند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از مراجعان سرپایی و بستری در بیمارستان ها از یک خانواده هستند.

زالی بیان داست: در پایان فصل پاییز و ابتدای فصل زمستان معمولا دورهمی های خانوادگی روبه گسترش است که از شهروندان تهرانی تقاضا می شود در این شرایط از حضور در دورهمی ها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در بیماری های عفونی و اپیدمی با یک حالت روبرو هستیم که آن " بازگشت" است. در این دوران باید محدودیت ها، پروتکل های اجتماعی، راهبردهای بیماریابی، همکاری مردم و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی به دقت رعایت شود تا با پدیده بازگشت مواجه نشویم. در پدیده بازگشت شاخص ها سریع‌تر و بیشتر افزایش پیدا می کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه