ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | دما در شرق کشور کاهش می یابد

امشب برای سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، مرکز کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی وجنوبی بخش‌های از جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌شود گفت: همچنین در پاره ای از مناطق شمال غرب، غرب دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده رخ می‌دهد که به تدریج از مقدار بارش در این مناطق کاسته می‌شود.

 هواشناسی  |  دما در شرق کشور کاهش می یابد

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود افزود: برای فردا در سواحل شمالی، خراسان شمالی، جنوب شرق و هرمزگان بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز دوشنبه در ارتفاعات استان اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد. بارش باران و برف روز سه شنبه به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

او بیان کرد: از روز چهارشنبه اواخر وقت سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و موجب بارش پراکنده برف و باران در این مناطق خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز‌های پنجشنبه و جمعه ضمن تقویت و شدت فعالیت این سامانه بارشی، گستره فعالیت آن کل نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد افزود: با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش باران و برف وزش باد در مناطق جنوبی خواهیم بود  و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

او تصریح کرد: امشب شمال و مرکز خلیج فارس مواج است و دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز به دلیل وزش باد شدید مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه و سه شنبه با توجه با وزش باد شدید دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه از فردا تا روز چهارشنبه بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی ۶ تا ۹ درجه‌ای دما خواهند داشت گفت: از روز سه شنبه تا چهارشنبه افزایش دما در سواحل دریای خزر و اردبیل ۵ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود و از روز پنجشنبه تا جمعه در شمال غرب و سواحل شمالی کشور کاهش نسبی دما حدود ۶ تا ۸ درجه رخ خواهد داد.

او درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد است و بیشترین دمای هوا به  ۱۱ درجه و کمترین آن به ۴ درجه می رسد.

 

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه