ارسال به دیگران پرینت

کرونا | 3 شهرستانِ ایلام در وضعیت سیاه کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه روند صعودی کرونا در ایلام با شیب نگران کننده ای در حال امتداد است، گفت: متاسفانه ۳۰ درصد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان ایلام، مربوط به یک ماه و نیم گذشته است.

 کرونا  |  3 شهرستانِ ایلام در وضعیت سیاه کرونا

 دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت کرونا در استان ایلام، گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان ایلام، در حال حاضر دارای روند افزایشی بوده و این روند صعودی با شیب تند و نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بدره، سیروان و ملکشاهی در استان ایلام در وضعیت هشدار و پرخطر بوده و شهرستان‌های آبدانان، دره شهر، دهلران و مهران در وضعیت قرمز کرونا و بسیار پرخطر قرار دارند. همچنین شهرستان‌های ایلام، ایوان و چرداول هم در این استان در وضعیت سیاه یعنی فوق پرخطر قرار دارند که در آن‌ها ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار در این شهرستان‌ها در حال اعمال بوده و لزوم نظارت دقیق تر بر اعمال صحیح محدودیت‌های مصوب در شهرستان‌های یاد شده ضروری است.

لاری ادامه داد: متاسفانه ۳۰ درصد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان ایلام، مربوط به یک ماه و نیم گذشته است. در هفته گذشته بروز هفتگی موارد بستری مثبت در این استان حدود ۵۳.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ایلام و بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا حدود ۷۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت در این استان بوده است که میزان بروز در هر دو شاخص یاد شده، متاسفانه با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: میزان استفاده از ماسک از سوی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان، ۶۵ درصد گزارش شده که کمترین میزان آن مربوط به استان‌های ایلام و آبدانان بوده و متاسفانه شهرستان ایلام با دارا بودن یک‌سوم جمعیت استان، دارای کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

لاری اظهار کرد: برگزاری مراسم‌های ختم، عروسی و مهمانی‌های خانوادگی از مشکلات جدی مدیریت اپیدمی بیماری در استان ایلام است که منجر به افزایش ابتلاهای درون خانوادگی در این استان شده است. خوشبختانه با همت همکاران‌مان در استان ایلام در نیمه اول آبان ماه شاهد افزایش دو برابری نمونه گیری از موارد مشکوک نسبت به مدت مشابه در ماه گذشته بوده ایم که نیازمند تداوم بیشتری است.

وی گفت: امیدواریم با افزایش حساسیت عمومی در عمل به توصیه های بهداشتی و تداوم همکاری‌های بین دستگاهی، شاهد شکست بیماری کووید-۱۹ در کشور باشیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه