ارسال به دیگران پرینت

۳۰۰ شهید مدافع سلامت تا کنون| خانواده شهدای سلامت نیازمند حمایت

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تا کنون، حمایت و ارایه تسهیلات به خانواده شهدای سلامت را خواستار شد.

۳۰۰ شهید مدافع سلامت تا کنون| خانواده شهدای سلامت نیازمند حمایت

دکتر محمدرضا ظفرقندی درباره وضعیت خانواده های شهدای سلامت، گفت: باید توجه کرد که کادر درمان اعم از پرستار یا پزشک اگر به هر دلیلی بیمار شد یا فوت کرد، خانواده‌اش ساقط می‌شود. کسی که شغل آزاد دارد، اگر فوت کند، فرزندش کارش را ادامه می‌دهد، اما حرفه پزشکی و پرستاری حرفه‌ای علمی و خاص است و خانواده کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ اقدام حمایتی برای خانواده های شهدای سلامت انجام نشده است، افزود: با همسر یکی از همکاران ما که پزشک عمومی بود و فروردین ماه فوت کرده بود، تماس گرفتیم که می گفتند هزینه زندگی‌مان را پدرم می‌دهد. این یک انتقاد بسیار جدی سازمان نظام پزشکی است.

ظفرقندی گفت: اعلام شد که مدافعان سلامتی که به دلیل کرونا از بین می‌روند، "شهید خدمت" محسوب می‌شوند. بالاخره شهید یعنی اینکه از خانواده‌هایشان حمایت شود، اما هنوز که هنوز است ساماندهی شهدای کادر درمان به نتیجه نرسیده است و این خیلی بد است. وقتی حمایت نباشد هم دست و دل به کار نمی‌رود.

ظفرقندی با بیان اینکه طبق آخرین آمار شهدای کادر درمان حدود ۳۰۰ نفر هستند، گفت: ما مکاتباتی در این زمینه انجام داده ایم. در عین حال در ابتدا در آیین‌نامه‌ای که در این زمینه ارائه شد، یکسری سختگیری‌ها و محدودیت‌هایی بود که به نظر من منطقی نبود که نسبت به آن به صورت کتبی اعتراض کردیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اعلام کرده بودند که اگر فرد در بیمارستان خصوصی و یا مطب فوت شده باشد، مشمول شهید نمی‌شود، اما باید تاکید کنم که نمی‌توان مطب را تعطیل کرد. پزشکان عمومی، عفونی و ریه در مطب ها، سطح اول مراجعه اند. اگر این‌ پزشکان مطب را تعطیل کنند و بیمار نبینند، بار بیماران بر روی بیمارستان‌ها می‌ریزد. بنابراین نمی‌توان گفت اگر پزشکی که در مطب بیمار مبتلا به کرونا را می بیند، اگر شهید شد، جزو مدافعان سلامت محاسبه نمی شوند. ما این موارد را احصا و مکاتبه کردیم.

ظفرقندی تاکید کرد: منتها مهم این است که این موضوع اجرایی شود. اکنون ۹ ماه از بیماری می گذرد و هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. خانواده این افراد واقعا در مضیقه قرار دارند. یک نفر جانش را گذاشته و واقعا ایثارگرانه کار می‌کند. یک متخصص عفونی از صبح تا شب کارش دیدن بیماران کروناست و در دل خطر است. حال اگر یکی از این افراد که شهید می شود، مورد حمایت قرار نگیرد، بر روی بقیه هم اثر منفی دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اقدامات حمایتی نسبت به شهدای سلامت هنوز اجرایی نشده و این خیلی بد است. به هر حال اعلام شده که این افراد "شهید خدمت" و "شهید مدافع سلامت"، محسوب می شوند. بنابراین باید تسهیلاتی برای زندگی خانواده هایشان ارائه شود.

ظفرقندی تاکید کرد: در عین حال وقتی برای یکی از افراد کادر درمان اتفاقی می افتد، تمام حساب‌های بانکی فرد هم بلوکه می شود و اگر خود فرد هم پولی داشته باشد خانواده نمی توانند از آن استفاده کنند. بنابراین باید این موارد را مد نظر قرار داد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه