ارسال به دیگران پرینت

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

درمان کرونا | داروی ساخته شده در کرمانشاه درمان قطعی نیست

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌، ‌درمانی کرمانشاه، گفت: براساس مستندات ارایه شده، داروی پروفسور مصطفایی دارویی خوب و موثر در درمان کرونا است ولی نمی‌توان به عنوان درمان قطعی کرونا این دارو را معرفی کرد.

درمان کرونا | داروی ساخته شده در کرمانشاه درمان قطعی نیست

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌، ‌درمانی کرمانشاه، گفت: براساس مستندات ارایه شده، داروی پروفسور مصطفایی دارویی خوب و موثر در درمان کرونا است ولی نمی‌توان به عنوان درمان قطعی کرونا این دارو را معرفی کرد.

دکتر «قباد محمدی» روز جمعه  افزود: در برخی از رسانه‌ها به نقل از اینجانب برای داروی MAB۹۸ از عنوان داروی قطعی کرونا استفاده شده که چنین موضوعی صحت ندارد.

او گفت: دارویی که دکتر مصطفایی بر روی آن کار کرده و آزمایش‌های بالینی را نیز انجام داده است، در درمان بیماری کرونا کمک کننده و موثر بوده ولی درمان قطعی کرونا محسوب نمی‌شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از رسانه‌ها به نقل از اینجانب از عنوان داروی قطعی استفاده کرده‌اند که چنین چیزی از طرف بنده عنوان نشده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌، ‌درمانی کرمانشاه در ادامه گفت: برای صدور مجوز این دارو، مدارک لازم به سازمان غذا و دارو ارسال شده و احتمالا ظرف ۲ هفته آینده مجوز آن صادر شود.

محمدی افزود: همچنین برای داروهای گیاهی دیگر نیز که کمک کننده در درمان بیماری هستند از جمله سه داروی دیگر در سازمان غذا و دارو مجوز صادر شده و این دارو نیز در نوبت طرح در کمیسیون مربوطه در سازمان غذا و دارو است.

کرونا جان ۱۳ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی به کرونا را در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۳ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ۹۴۶ نفر براثر این بیماری در استان جان خود را از دست داده‌اند.

«مهدی محمدی» افزود: از مجموع ۱۳ فوتی در شبانه‌روز گذشته در استان پنج نفر در اسلام‌آبادغرب، چهار نفر شهرستان کرمانشاه، یک نفر شهرستان کنگاور، یک نفر شهرستان هرسین ، یک نفر شهرستان پاوه و یک نفر در شهرستان سرپل‌ذهاب جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: اکنون هزار و ۲۰۰ بیمار با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

به گفته او، ۲۶۵ بیمار در شبانه‌روز گذشته در بیمارستان‌ها پذیرش شدند.

او به بیشترین بیمار بستری در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ۶۱ مبتلا در بیمارستان‌ کنگاور، ۵۳ مبتلا در بیمارستان سنقر و ‌کلیایی و ۴۸ بیمار در بیمارستان پاوه بستری هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع بستری شدگان ۱۵۰ بیمار در بخش آی سی‌یو بوده و ۳۸ نفر از آنان با حال وخیم به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در شبانه روز گذشته ۸۹ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۰۰ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

محمدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۵ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۹۲ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

او گفت: از ابتدای اپیدمی تا کنون ۱۸ هزار و ۸۵۲ بیمار با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۶هزار و ۷۱۹ از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان»، «فارابی» و «شهدا» بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد حدود هزار و ۲۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه