ارسال به دیگران پرینت

نیکوکار قزوینی | اهدای علوفه برای آهوها

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان قزوین گفت: در یک اقدام محیط زیستی و فرهنگی یکی از حامیان محیط زیست شهرستان تاکستان برای دومین سال متوالی علوفه مورد نیاز آهوان منطقه حفاظت شده باشگل جهت ایام بارش برف و سرما را تأمین کرد.

نیکوکار قزوینی |  اهدای  علوفه برای آهوها

محمد جلیلوند روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: یکی از گونه‌های با ارزش و حیاتی منطقه حفاظت شده باشگل آهوان منطقه هستند که در صورت بارش برف سنگین مورد آسیب قرار خواهند گرفت بنابراین اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای پیشگیری از اتلاف این گونه با ارزش، سالانه قبل از شروع بارش برف برای تامین علوفه مورد نیاز آنها اقدام می‌کند.

جلیلوند گفت: خوشبختانه در سال جاری در یک حرکت قابل تحسین که نشان دهنده تحول جدی در نگرش عمومی آحاد مردم به عرصه‌ها و مسائل زیست محیطی است، یکی از خیران استان علوفه مورد نیاز آهوان منطقه حفاظت شده باشگل را به میزان بیش از سه تن بر عهده گرفت و تامین کرد.

وی افزود: کمک رسانی به حیات وحش مناطق تحت مدیریت در فصل سرما و بارندگی برف بسیار مهم است زیرا با توجه به فصول سرد و پر برف منطقه و دسترسی نداشتن حیات وحش به علوفه کافی در زمستان باید تعلیف دستی وحوش در منطقه انجام شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان گفت: چنین اقداماتی محیط‌بانان را منسجم و در مقابل متخلفان مستحکم می‌کند و عزم آنها را برای حفاظت از این گونه با ارزش راسخ ساخته و نسبت به شغل شان دلگرمتر می‌کند.

جلیلوند اظهار داشت: طبیعت و گونه‌های موجود در آن جزو انفال و سرمایه‌های ملی هستند و امیدواریم همه مردم با این نگاه که تک تک آنها در حفاظت و نگهداری سرمایه‌های ملی مسوولیت دارند، محیط‌بانان را یاری کرده و در حفظ محیط زیست خود کوشا باشند.

وی گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم از هر گونه علوفه دادن و نزدیکی به حیات وحش به طور مستقیم خودداری کنند و اینگونه اقدامات را تنها به محیط‌بانان مناطق واگذار نمایند.

منطقه حفاظت شده باشگل در فاصله هشت کیلومتری شمال غربی شهر تاکستان در حد فاصل شهرهای تاکستان و ابهر در دامنه‌ جنوبی رشته کوه البرز مرکزی واقع شده و با منطقه شکار ممنوع خراسانلو واقع در استان زنجان همجوار است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه