ارسال به دیگران پرینت

کرونا | هر ساعت ۱۳ نفر در فارس بستری می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس را بسیار نگران کننده توصیف و خاطرنشان کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۰ بیمار جدید در بیمارستان بستری شده‌اند.

کرونا  |  هر ساعت ۱۳ نفر در  فارس بستری می‌شود

دکتر علی اکبری، یکشنبه ۱۱ آبان، از روند افزایشی شمار بیماران نیازمند به خدمات بستری در بیمارستانهای فارس، به شدت ابراز نگرانی و اضافه کرد که در حالیکه ۳۳۰ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته برای بستری شدن به بیمارستانهای مراجعه کرده‌اند، تنها به ۱۱۹ بیمار بستری در مراکز درمانی اجازه ترخیص داده شده است.

اکبری با اعلام اینکه آمارها بیانگر شدت شیوع و افزایش شدید تعداد بیماران است، گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون ۳۷۱ هزار و  ۷۸۵ مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان فارس گرفته و براین اساس ابتلای ۸۹ هزار و ۳۳۶ نفر به کرونا قطعی اعلام شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز تاسف از اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار فوت کرده‌اند، گفت: ویروس کووید۱۹ مجموعا در استان فارس تا امروز ۱۴۳۶ قربانی گرفته است.

او وضعیت استان فارس به لحاظ شیوع کروناویروس را بسیار مخاطره آمیز توصیف و اضافه کرد: شمار بیماران بهبود یافته از این بیماری، ۷۷ هزار و ۹۷۷ نفر بوده و هم اینک نیز ظرفیت مراکز درمانی به حد اشباع رسیده است.

اکبری هشدار داد که ظرفیت تختهای بیمارستانی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در فارس محدود است و در صورت تداوم این وضعیت، شاهد بروز مشکل در پذیرش بیماران جدید خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز شمار بیماران بستری تا صبح ۱۱ آبان در بیمارستانهای فارس را ۱۴۴۸ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که ۱۹۱ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه