ارسال به دیگران پرینت

مدیحی طامه | پرونده‌های تخلفات حوزه روغن به ما ارجاع نمی‌شود

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران گفت: تاکنون گزارشاتی در زمینه تخلفات عرضه روغن خوراکی از سوی سازمان‌های حمایت و صمت به ما ارجاع نشده است.

مدیحی طامه |   پرونده‌های تخلفات حوزه روغن به ما ارجاع نمی‌شود

ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران درباره علت عدم بررسی به پرونده‌های مرتبط با کم فروشی روغن خوراکی در بازار، گفت: سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات مربوط به حوزه بازار است که در این باره تخلفات مختلفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و ...؛ را بررسی می‌کند.

وی افزود: ضابطان ما یعنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان صمت و اتاق اصناف باید در بازار، نظارت‌های خود را به صورت دقیق انجام دهند و پس از آن نیز با تشکیل پرونده‌های تخلف، موارد را به ما ارجاع دهند تا پس از بررسی‌های نهایی، احکام را برای متخلفان صادر کنیم.

مدیحی طامه با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر سازمان‌های نظارتی در بازار وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: بازرسان اصناف در تمام گشت‌ها در کنار ما حضور دارند، اما اختیارات اصناف در خصوص بررسی بازار و تخلفات موجود، محدود است.

وی با اشاره به اینکه بازرسان اتاق اصناف حق ورود به شرکت‌ها و تولیدی‌های تولید کنندگان روغن خوراکی را ندارند، افزود: بر این اساس اگر بازرسان اتاق اصناف در کنار ما حضور داشته باشند، چون اطلاعاتی از نوع نهاده و نوع ارزی که برای تهیه محصول به فروشندگان تعلق گرفته ندارند، باز هم جای خالی بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گشت‌های احساس خواهد شد.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران بیان کرد: ماموران گشت تعزیرات به عنوان نیروی کمکی در کنار بازرسان سازمان‌های نظارتی در قالب گشت‌های مشترک اقدام به گشت زنی در بازار‌های مختلف می‌کنند تا هم اطلاعات خودشان بیشتر و جامع‌تر شود و هم اینکه کمکی به بهبود وضعیت موجود در بازار‌های مختلف کند، متاسفانه در گشت‌های ماموران تعزیرات؛ سازمان‌های حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، صمت و تنظیم بازار هیچگونه کمکی به ما نمی‌کنند و از ارائه پرونده‌های متخلفان برای بررسی و اعلام احکام خودداری می‌کنند.

وی افزود: در یکی از موارد سازمان حمایت برای بررسی پرونده مربوط به تخلف یکی از شرکت‌های خودروساز به ما نامه زدند تا در این خصوص از طریق سازمان تعزیرات موضوع پیگیری شود، اما در ادامه پس از گذشت چندین روز از این موضوع، سازمان حمایت حتی پیگیر نامه خود هم نشد.

مدیحی طامه اظهار کرد: اگر یک مورد تخلف در حوزه گران فروشی، عرضه خارج از شبکه، و احتکار روغن برای ما ارسال کنند؛ بدون فوت وقت بازرسان گشت سازمان تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر اعزام خواهند شد، اما تا به این لحظه گزارشات در زمینه تخلفات عرضه روغن نباتی و مایع به ما ارجاع نشده است.

به گفته رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران، هدف ما خدمت به مردم است و از این رو تفاوتی برای ما ندارد که چه شخصی و چه نهاد و سازمانی اقدام به خدمت کرده، لذا از بازرسان سازمان حمایت و سازمان تنظیم بازار تقاضا داریم تا به انجام وظایف خود متعهد باشند و برای بهبود وضعیت بازار و شرایط اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه