ارسال به دیگران پرینت

خلبانان خارجی ترکیش ایرلاینز به مرخصی بدون حقوق فرستاده شدند

ترکیش ایرلاینز برای کاهش فشار بر فاینانس خود در بحران پاندمی ویروس کرونا، خلبانان خارجی را به مرخصی بدون حقوق فرستاد.

خلبانان خارجی ترکیش ایرلاینز به مرخصی بدون حقوق فرستاده شدند

این شرکت هواپیمایی به برخی از خدمه خارجی خود از طریق ایمیل اعلام کرد که مرخصی بدون حقوق آنها از اول نوامبر آغاز می شود و این تصمیم پس از شش ماه بازبینی خواهد شد. در ایمیلهای این شرکت به شمار خلبانانی که به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده اند، اشاره ای نشده است.

هنوز معلوم نیست خلبانان ترکیه ای هم مشمول این تصمیم خواهند شد یا خیر. سخنگوی شرکت ترکیش ایرلاینز در این باره حاضره به اظهارنظر نشد.

ترکیش ایرلاینز هم مانند سایر شرکتهای هواپیمایی جهان از تعطیلی مرزها و کاهش شدید سفرهای هوایی در دوران پاندمی ویروس کرونا به شدت متضرر شده است. این شرکت ۲.۲۳ میلیارد لیر معادل ۲۸۰ میلیون دلار ضرر در سه ماهه دوم گزارش کرد و شمار مسافرانش امسال حدود دو سوم کاهش پیدا کرده است.

این شرکت برخلاف بسیاری از ایرلاینهای دیگر از کاهش مشاغل یا درخواست کمک مالی از دولت خودداری کرده است. در عوض حقوق خلبانانش را تا پایان سال ۲۰۲۱ نیمی کاهش داده و حقوق سایر کارمندانش را نیز کمتر کرده است. تصمیم اخیر مطابق با پیشنهاد رسمی است که در اوت مطرح شده بود و مقامات هواپیمایی ترکیه از این شرکت درباره اخراج کارمندان خارجی پیش از اخراج کارمندان ترکیه ای نظرخواهی کرده بودند.

ایلکر آیچی، رییس هیات مدیره ترکیش ایرلاینز اوایل شیوع پاندمی گفته بود این شرکت هواپیمایی مشاغل را حفظ خواهد کرد اما در آینده اندکی قربانی دادن ناگزیر ضروری خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام ترکیش ایرلاینز امسال ۲۸ درصد نزول کرده است و در مقایسه، شاخص ۱۰۰ بورس استانبول ۴.۱ درصد رشد داشته است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه