ارسال به دیگران پرینت

آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار در منطقه ۷ تهران

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار در بخش‌هایی از پایتخت خبر داد.

 آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار در منطقه ۷ تهران

سردار محمدحسین حمیدی در مراسم آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار در منطقه ۷ تهران، گفت: موضوع انسان و توجه به انسان محوری در شهر و به ویژه حوزه حمل و نقل درون شهری امری ضروری و غیرقابل اجتناب است و همه باید در این خصوص تلاش کنیم تا شهری انسان محور و برای انسان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انسان محوری شهر‌ها در بسیاری از جوامع و کشور‌های توسعه یافته انجام شده است، گفـت: ما نیز باید با توجه به جغرافیا، فرهنگ و ... شرایط حاکم بر شهر و کشور خودمان به این مهم توجه داشته باشیم و در واقع اگر می‌خواهیم سبک زندگی در شهر‌ها را اصلاح کنیم باید به سمت انسان محوری حرکت کنیم.

حمیدی با بیان اینکه رفتار سازی و فرهنگ سازی یکی از اولویت‌های پلیس است، گفت: شهر تهران همانند دیگر کلان شهر‌ها دارای مشکلات متعددی نظیر آلودگی هواست و ترافیک است که اخیرا کرونا هم به آن اضافه شده است. به گفته پزشکان و متخصصان این ویروس از بستر آلودگی هوا بیشترین استفاده را برای تاثیر بر سیستم ایمنی افراد می‌کند و از همین رو امسال باید توجه ویژه‌ای به موضوع آلودگی هوا داشته باشیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: باید عرصه را بر خودرو‌ها تنگ‌تر کرد تا انسان بتواند به راحتی در شهر زندگی کند. امروز ترافیکی که در مناطق مرکزی وجود دارد بیشتر و متراکم‌تر نسبت به دیگر مناطق است و این به دلیل بافت جمعیتی متراکم در آن است و از طرف دیگر به دلیل شرایط موجود امکان تغییر و اصلاح سریع آن هم وجود ندارد و در این شرایط است که استفاده از دوچرخه می‌تواند تردد را سهولت بخشد، ترافیک را کاهش دهد و آلودگی هوا را نیز کم کند.

به گفته وی در بسیاری از جا‌ها که گفته می‌شود به راحتی می‌توان از موتورسیکلت استفاده کرد، می‌توان از دوچرخه برای تردد راحت‌تر و پاک‌تر استفاده کرده و آن را جایگزین کرد.

حمیدی افزود: البته اگر بتوانیم فضایی راحت‌تر و امن‌تر برای دوچرخه در نظر بگیریم مردم در محل‌های زندگی خود براحتی می‌توانند از دوچرخه استفاده کنند.

وی در پایان گفت: با این افتتاح که امروز انجام شد باید به توسعه این طرح کمک کنیم و پلیس راهور تهران بزرگ آمادگی دارد در دیگر مناطق و در سطح شهر تهران از این امکان استفاده کند و پلیس را به حمل و نقل پاک و دوچرخه مجهز کند

. البته امنیت تردد دوچرخه سواران برای همه ما بسیار مهم است و امیدواریم که این طرح را بتوانیم گسترش دهیم و بتوانیم حجم خودرو‌ها را در معابر کم کنیم.

 

منبع : اقتصاد۲۴
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه