ارسال به دیگران پرینت

انتقاد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از «ثبت احوال»:

به دلیل تحریم ما نمی‌توانیم این کارت‌ها را صادر کنیم

مسئولان کارت ملی هوشمند به من گفتند که به دلیل تحریم ما نمی‌توانیم این کارت‌ها را صادر کنیم و وقتی بحث تحریم را پرسیدم نیز به من این پاسخ را دادند که چون مواد اولیه این کارت‌های هوشمند وارداتی هستند، تحریم باعث شده تا نتوانند کارت‌های جدید را صادر کنند.


به دلیل تحریم ما نمی‌توانیم این کارت‌ها را صادر کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم صدور کارت‌های ملی هوشمند، گفت: مسئولان کارت ملی هوشمند به من گفتند که به دلیل تحریم ما نمی‌توانیم این کارت‌ها را صادر کنیم و وقتی بحث تحریم را پرسیدم نیز به من این پاسخ را دادند که چون مواد اولیه این کارت‌های هوشمند وارداتی هستند، تحریم باعث شده تا نتوانند کارت‌های جدید را صادر کنند.

محمدرضا مبلغی با اشاره به تاخیر طولانی در صدور کارت‌های ملی هوشمند و انتقاد شهروندان به این مساله، گفت: خود من هم یکی از کسانی هستم که هنوز کارت ملی هوشمندم را دریافت نکردم. من زمانی که برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم، گفتند که این کارت به زودی صادر نخواهد شد و وقتی دلیل را پرسیدم به من گفتند که به دلیل تحریم ما نمی‌توانیم این کارت‌ها را صادر کنیم.

این نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من وقتی بحث تحریم را پرسیدم نیز به من این پاسخ را دادند که چون مواد اولیه این کارت‌های هوشمند وارداتی هستند، تحریم باعث شده تا نتوانند کارت‌های جدید را صادر کنند. امروز فکر می‌کنم بیشتر از یک سال است که من برای کارت ملی هوشمند ثبت نام کردم ولی هنوز کارتی برای من مانند سایر شهروندان صادر نشده است.

وی افزود: البته همان زمان ثبت نام کارت ملی هوشمند به من یک برگه‌ای دادند و گفتند که شماره روی این برگه را داشته باشید، چون این شماره بسیار مهم است. البته نگهداری این کاغذ هم برای خودش زحمت دیگری بود.

مبلغی با تاکید بر اینکه بهتر است مسئولان قبل از هر اقدامی فکر کنند که زمینه‌ها و مقدمات آن فراهم باشد و بعد تصمیم‌گیری کنند، تصریح کرد: این درست نیست که یک طرحی را بدون اینکه آیا شرایطش موجود هست یا نه، آغاز کنیم. اگر امکان کارت‌های الکترونیکی وجود ندارد، همان کارت‌های قبلی را در نظر بگیرید و [از اعتبار نیاندازید].

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس پیشنهادی قصدی برای برای پیگیری حل موضوع عدم صدور کارت‌های ملی هوشمند ندارد، گفت: قطعا نمایندگان نیز دوست دارند که این مساله حل بشود ولی چنین مسائلی که حتما نیازمند طرح و مصوبه نیستند. مسئولان اجرایی خودشان باید فکری کنند و تدبیری کنند.

مبلغی در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه‌ای بین نمایندگان و مسئولان دولتی درباره موضوع کارت‌های ملی هوشمند برگزار خواهد شد، گفت: این امکان وجود دارد که درباره این موضوع بحث شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز بعد از 2 سال از ابلاغ دولت مبنی بر عدم دریافت کپی‌های شناسنامه و کارت ملی از مراجعین و ضرورت استفاده از سیستم یکپارچه و آنلاین احراز هویت شهروندان، همچنان در ادارات و بانک‌ها این موضوع رعایت نمی‌شود، تاکید کرد: این هم یکی دیگر از مشکلات است که باید هرچه سریعتر برطرف شود. مسئولان باید توضیح دهند که چرا این مسائل هنوز حل نمی‌شود. مسئولان مربوطه باید توضیح بدهند که به دلیل عدم امکانات هنوز این مساله را عملی نکردند یا نمی‌خواهند قانون را رعایت کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه