ارسال به دیگران پرینت

وزارت ارشاد: حذف نشدن هیچ فعالیت فرهنگی

روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای ساماندهی موسسات تابعه این معاونت را در راستای طرح فراگیر ساماندهی موسسات وزارتخانه اعلام کردو افزود: بنا نیست هیچ فعالیت فرهنگی با این طرح حذف شود.

وزارت ارشاد:  حذف نشدن هیچ فعالیت فرهنگی

براساس اطلاعیه عصر روز دوشنبه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرچه پیش از این بارها در جلسات هم‌اندیشی و تخصصی و نیز مصاحبه‌ها و اطلاعیه معاونت امور فرهنگی توضیحاتی درباره طرح ساماندهی موسسات تابعه این معاونت ارائه و بر حفظ تمامی فعالیت‌ و ماموریت‌های اصلی موسسات تاکید شده است اما به منظور تشریح روند انجام این طرح توضیحاتی تفصیلی ارائه می‌شود.

۱. ساماندهی و ادغام موسسات معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس برنامه فراگیر این وزارتخانه در راستای کوچک‌سازی ساختار دولتی منطبق با برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلان کشور و نیز تکلیف دولت بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

۲. تاکید دولت جمهوری اسلامی ایران بر چابک‌‍سازی نهادها و موسسات وابسته به دولت، کاهش هزینه‌ها، رفع برخی مسائل و مشکلات اداری و حقوقی و همچنین ارتقای بهره‌وری به ویژه از طریق کسب و کارهای فنآورانه فرهنگی را می‌توان از جمله دلایل اجرای این طرح دانست.

۳. همانگونه که از عنوان طرح پیداست، در طرح ساماندهی موسسات بنا نیست فعالیت‌های تکلیفی یا خدماتی که از طریق هر یک از این موسسات به حوزه نشر و فعالان این حوزه و مخاطبان آن ارائه می‌شده حذف شود. تغییرات ایجاد شده مربوط به ساختار اداری و سازمانی موسسات و نیز بازتعریف فعالیت‌های جدید بر اساس مقتضیات زمان است.

در همین راستا تاکنون مشورت‌های متعدد از مسیرهای گوناگون با متخصصان اداری و حقوقی صورت گرفته که ساختار به گونه‌ای باز طراحی شود که نه تنها آسیبی متوجه محتوای فعالیت‌های ارزنده این موسسات در سالهای گذشته نشود بلکه بر پویایی این فعالیت‌ها اضافه کند.

۴. در فرایند تصمیم‌سازی برای اجرای این طرح، جلسات متعدد گفتگو و مشورت با پیشکسوتان حوزه نشر، موسسان و مدیران موسسات و اهالی نشر و قلم برگزار شده است. بسیاری از این افراد از اجرای این طرح استقبال کردند و حتی در این جهت با معاونت فرهنگی همراهی داشتند. در میان منتقدان طرح ، برخی با اصل ساماندهی و ادغام موافق ولی نگران چگونگی انجام آن بوده و هستند.

ضمن ارج نهادن به این دغدغه، در پاسخ باید گفت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها به معاون فرهنگی و دیگر دست اندرکاران ساماندهی موسسات تذکر داده‌اند که در فرایند ساماندهی موسسات به گونه‌ای عمل شود که حقوق قانونی کسی و یا حرمت اخلاقی فردی خواسته یا ناخواسته مورد تعدی قرار نگیرد.

امیدواریم با به سرانجام رسیدن این کار به زودی شاهد پویای فعالیت ها و رضایت خاطر اهالی فرهنگ و به ویژه همکاران موسسه باشیم.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه