ارسال به دیگران پرینت

رییس بنیاد شهید خبر داد

تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا به جانبازان و خانواده شهدا

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با همکاری اورژانس کشور از هفته آینده، والدین معظم و همسران شهدای بالای ۶۰ سال، به صورت رایگان در برابر ویروس آنفلوآنزا در منازل خود واکسینه می‌شوند.

تزریق رایگان واکسن آنفلوانزا به جانبازان و خانواده شهدا

سعید اوحدی امروز(شنبه) در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی شهید رسول زاده با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره چهل سال افتخار، حماسه و غیرت مردم استوار و مقاوم‌ ایران را در بر دارد، خاطرنشان کرد: بزرگداشت اربعین دفاع مقدس، تجلیل از حماسه آفرینی مدافعین حرم است که به تاسی از فرهنگ هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت هزاران کیلومتر دور از خاک کشور صورت می گیرد.

مدافعان سلامت جانفشانی کردند

وی افزود: مدافعان سلامت نیز با شیوع کرونا، علیرغم محدودیت ها و تحریم ها به تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت، جان فشانی کردند و ایثار اجتماعی را به منصه ظهور رساندند.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه در حوزه هایی مثل غذا و دارو هم با تحریم مواجه هستیم، بیان کرد: جانبازان و بیماران ما که نیاز به داروی خاصی دارند، به واسطه تحریم های ظالمانه دشمن با مشکلاتی مواجه هستند و معتقدیم که مردم عزیز ایران به تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت با مقاومت خود از این مقطع هم عبور خواهند کرد و دشمنان کشور را ناکام می گذارند.

وی گفت: رویکرد اول بنیاد، اخلاق و تواضع در مواجهه با جامعه ایثارگران است که در دستور کار ما قرار گرفته است، در ادامه، پاسخگو بودن به این عزیزان از وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و به دنبال ارتقا جایگاه بنیاد در نگاه جامعه ایثارگری هستیم.

جامعه ایثارگری نمادها و اسوه های فرهنگ ایثار و شهادت

اوحدی ادامه داد: جامعه ایثارگری نمادها و اسوه های فرهنگ ایثار و شهادت هستند و رویکرد امروز ما در بنیاد شهید، مدیریت جهادی و تحول گرایانه نسبت به این عزیزان است تا بتوانیم به اهداف خود در تحقق و تامین نیاز های جامعه ایثارگری برسیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انضباط مالی و اداری و نظارت مستقیم و مستمر بر شرکت های تابعه بنیاد شهید از اقدامات مهم اخیر است، گفت: ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران را از فاز بنگاه داری خارج می کنیم.

وی افزود: تشکل های ایثارگری به عنوان عصاره آرمان های ایثار و شهادت از مهمترین ارکانی هستند که بنیاد را در تحقق اهدافش کمک می کنند و اعتقاد داریم که باید از ظرفیت خانواده شهدا در مجموعه های تابعه بنیاد  بهره ببریم.

تشکیل سه شورای مهم دربنیاد شهید

اوحدی با اشاره به تشکیل سه شورای مهم دربنیاد شهید که از جمله آن شورای راهبری اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در هر شورا معاونین ذی ربط دعوت می شوند و برنامه های خود را ارائه می کنند که مصوبات آن ها در بنیاد اجرا می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعال سازی پنج کمیته مسکن، اشتغال،درمان، فرهنگی و لوایح، اظهار داشت: در کمیته لوایح، به صورت جدی مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مورد بازنگری قرار گرفته است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به پنج مصوبه مهم در طول سه ماه گذشته تاکید کرد: در اولین گام، با تاکید ریاست محترم جمهور، کلیه مطالبات بر زمین‌مانده جامعه ایثارگران تا پایان سال ۹۹ باید پرداخت شود و بخش اول ماده ۳۸ نیز، حدود دو ماه پیش و بخش دوم آن هم امروز صبح پرداخت شد.

مصوبه بازنشستگی پیش از موعد همسران شهدا

وی با بیان اینکه مصوبه بازنشستگی پیش از موعد همسران شهدا نیز به زودی ابلاغ می شود، گفت: در ارتباط با سرپرستی فرزندان شهدای مدافع حرم به مادرانشان نیز با توجه به این مصوبه گام موثری برداشته خواهد شد.

اوحدی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار فقره وام در حوزه مسکن در نظر گرفته شد که پرداخت این وام، اقدامی جهادی در حوزه مسکن است، ضمن اینکه طبق جلسات با مجلس یازدهم و فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، مصوبه ای را در حوزه اختصاص زمین و مسکن به جامعه ایثارگری داشته ایم ودر همین ارتباط فردا هم با فراکسیون شاهد جلسه مشترکی خواهیم داشت.

معاون رییس جمهوری با اشاره به وجود کمیته بودجه ای که در بنیاد شکل گرفته، عنوان کرد: در سال آینده برای بنیاد شهید سال خوبی خواهد بود و باید اعلام کنم که هیچ کدام از معوقات بنیاد شهید به دولت بعد منتقل نخواهد شد و تلاش ما این است که کلیه معوقات جامعه ایثارگری را تا پایان دولت فعلی پرداخت کنیم.

انعقاد ۵ تفاهم نامه راهبردی و عملیاتی

وی با اشاره به انعقاد پنج تفاهم نامه راهبردی و عملیاتی با پنج وزارت خانه اشاره کرد و گفت: باید به تفاهم نام همکاری مشترک  با وزارت صمت، تفاهم نامه با وزارتخانه راه، مسکن و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کنم تا عزیزانی که در حوزه اشتغال و کارآفرینی عزیزان ایثار گر اتفاقات خوبی رخ دهد. ضمن اینکه، طبق تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت و درمان داشته ایم، مصوب شد، کلیه کلینیک ها و درمانگاه ها تحت پوشش تامین اجتماعی موظف به انعقاد قرارداد با بیمه دی برای خدمات رسانی باشند.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با ستاد دیه داشتیم، زمینه آزادی عزیزان ایثارگری که در این زمینه با مشکلاتی مواجه بودند به زودی فراهم می شود. 

اوحدی با اشاره به اینکه یک تفاهم نامه با صدا و سیما در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به امضا کردیم، بیان داشت: از دیگر برنامه هایی که در بنیاد شهید به آن‌ پرداختیم، تشکیل شورای معاونین بنیاد شهید بود که در آن برنامه هر هفته یک استان به تصویب رسید، به این معنا که مشکلات جامعه ایثارگری در استان خودشان حل شود، ضمن اینکه در طول ۱۰۰ روز اخیر به ۱۱ استان هم بازدید داشتیم و از طریق برنامه های صدا و سیما و حضور در گلزار شهدا پاسخگوی مسائل و مشکلات جامعه هدف بودیم. 

رییس بنیاد شهید خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن، اشتغال، گلزار شهدا و درمان تفاهم نامه هایی را با استانداران امضا کرده ایم و روز سه شنبه این هفته هم به استان کرمان خواهیم رفت و در محل مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی تفاهم نامه ای را با استاندار کرمان به امضا می رسانیم.

معاون رئیس جمهور گفت: در یازده سفر استانی تفاهم نامه ای برای اختصاص چهل و دو هزار و پانصد زمین در جهت تامین مسکن جامعه ایثارگری منعقد و در حوزه اشتغال نیز تاکنون ۳۲ هزار مورد اشتغال زایی برای جامعه ایثارگری محقق شده است.

وی با بیان تشکیل کارگروه مشترک میان بنیاد شهید با مرکز استانداری ها و مدیرکل وزارت خانه ها برای ضمانت و پیگیری مفاد تفاهم نامه خاطرنشان کرد: از یک ایثارگر در هر استان دعوت می کنیم که ضمن نظارت، پیشبرد اهداف تفاهم نامه را پیگیری کند.

استخدام همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال، پیگیر ظرفیت های قانونی هستیم، بیان کرد: بر اساس بند (ج) قانون ۸۷  برنامه توسعه ششم، دولت مکلف است، تمامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد را استخدام کند.

اوحدی گفت: در خصوص شهدای سلامت، بر اساس دو گردش کاری که از سوی وزارت بهداشت و درمان و ستاد کل نیروهای مسلح به مقام معظم رهبری تقدیم شد و ایشان پذیرفتند که مدافعین سلامتی که جان خود را در پروسه رویارویی با ویروس کرونا از دست می دهند، در زمره شهدا قرار بگیرند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه