ارسال به دیگران پرینت

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید نواخته شد

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با اعلام رییس جمهور و توسط وزیر آموزش و پرورش نواخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید نواخته شد

 زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز با اعلام رییس جمهور توسط وزیر آموزش و پرورش در مدرسه‌ای در مدرسه نوجوانان در منطقه ۴ شهر تهران نواخته شد و در این مراسم رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی نیز به سخنرانی پرداختند.

امروز زنگ ایثار و شهادت نیز همزمان با زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس کشور نواخته شد.

در این مراسم انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، نیز حضور داشت.

ابتدا عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تبریک سال تحصیلی جدی گفت: پروژه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از بهمن ۹۸ کلید خورد و کارگروه‌های شش گانه با ساماندهی نیروی انسانی، مشکل نیروی انسانی را برطرف کردند.

وی ادامه داد: کارگروه تامین و تجهیز مدارس نیز فضای مورد نیاز برای مهر ۹۹ را تامین کردند. کارگروه نظارت کار انتصاب مدیران جدید را صورت دادند و کارگروه سلامت در راستای تضمین سلامت نوجوانان گام های موثری برداشت.

به گفته وی در همین ساعت به صورت همزمان حدود ۲۰ مراسم بازگشایی مدارس با حضور معاونین رئیس جمهور و برخی اعضای هیات دولت و دستگاه‌های اجرایی در سطح تهران در حال برگزاری است

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: امروز بزرگترین و تأثیرگذارترین رویداد فرهنگی کشور آغاز می شود. رویدادی که جریان زندگی را دگرگون می‌کند و نظم جدید را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: امسال سال تحصیلی را در تقارن ماه محرم آغاز می‌کنیم و من بر امام حسین (ع و یارانش سلام می‌رسانم و روح بزرگ عاشوراییان را به مدد می‌طلبم.

حاجی‌میرزایی گفت: سال تحصیلی متفاوتی را آغاز می کنیم که راهی پر از ناشناخته هاست و باید از مشارکت همگانی بهره ببریم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دو دغدغه مهم سلامت دانش آموزان و ارائه آموزش با کیفیت را داریم. باید راهی را می یافتیم که این دو حق بزرگ اساسی تامین شود. به مجموعه توانمند و با صلاحیت وزارت بهداشت اعتماد کردیم؛ آنان بازگشایی را با رعایت پروتکل ها مجاز دانسته اند و هرزمان تدبیر دیگری کنند خود را برای عمل به آن آماده کرده ایم.

حاجی میرزایی ادامه داد: رعایت فاصله بین دانش آموزان، استفاده از ماسک، کوتاه کردن زنگ کلاس ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس را با جدیت دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مدرسه یک ساختمان نیست، مدرسه جایگاه شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان است. گرفتن مدرسه از دانش آموز تضییع حیات اجتماعی آنهاست و به مراحل رشد و تکوین شخصیت آنها آسیب می رساند.

حاجی میرزایی بیان کرد: نگرانی خانواده را درک می کنیم اما به ظرفیت های بالای جامعه اطمینان داریم. جامعه زنده جامعه‌ای است که در برابر پدیده های نوظهور در استیصال قرار نمی‌گیرد. پیش بینی های لازم چون مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد انجام شده و تضمین می کنیم همه دانش آموزان از فرصت آموزش به بهترین نحو برخوردار هستند.

پرسش مهر امسال مطرح شد

همچنین در این مراسم پس از سخنرانی رییس جمهور، وی در بیست و یکمین پرسش مهر از دانش‌آموز پرسید: امسال سال نظم و انضباط برای دانش‌آموزان است. سوال مهر امسال هم در همین زمینه است. عزیزان من، فرزندان من، برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به خانواده و همکلاسی‌های خود کمک و یاری کنید؟ نحوه کمک به همکلاسی‌ها، دوستان و اعضای خانواده به عنوان سوال مهر امسال ماست و امیدوارم بهترین پاسخ‌ها را از طرف دانش‌آموزان دریافت کنیم.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه