ارسال به دیگران پرینت

اخاذی و کلاهبرداری | دختران جوان قربانیان پروژه مدلینگ در فضای مجازی

سرهنگ رجبی نسبت به سوء استفاده از تصاویر یا اخاذی و کلاهبرداری از کاربران در پوشش فعالیت برای مدلینگ هشدار داد.

اخاذی و کلاهبرداری   |    دختران جوان قربانیان  پروژه مدلینگ در فضای مجازی

سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا درباره عملکرد صفحات اینترنتی که در پوشش مدلینگ و ... فعالیت می‌کنند، گفت: تا کنون چندین مورد پرونده درباره سوء استفاده از تصاویر یا اخاذی و کلاهبرداری از کاربران در پوشش فعالیت برای مدلینگ در پلیس فتا تشکیل شده که اکثر این موارد نیز منجر به دستگیری مجرمان شده است.

وی با بیان اینکه در اکثر این موارد مجرمان با سوء استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به قربانیان خود نزدیک شده بودند، گفت: این افراد عمده قربانیان خود را از میان دختران جوان انتخاب کرده و با ارسال پیام‌هایی به آنان و تعریف از برخی ویژگی‌های ظاهری آنان، از این افراد برای حضور در پروژه مدلینگ یا مدل شدن دعوت کرده‌اند. حتی به برخی از این افراد وعده درآمد‌های میلیونی نیز داده شده بود.

رجبی ادامه داد: پس از اغفال این افراد، از آنان خواسته می‌شود تا عکس‌ها و تصاویر خصوصی‌تری از خودشان برای طرف مقابل ارسال کرده یا حتی از آنان برای عکاسی حضوری نیز دعوت شده بود. متأسفانه پس از این موارد افراد سوء استفاده‌گر با تهدید قربانیان خود به انتشار تصاویر و سوء استفاده از عکس‌ها اقدام به اخاذی از قربانیان خود کرده و آنان را تهدید کرده که اگر مبلغی را به حساب آنان واریز نکنند عکس‌ها و تصاویر را با عناوین نامناسب در فضای مجازی توزیع خواهند کرد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا با بیان اینکه متأسفانه احتمال برخی سوء استفاده‌های دیگر از قربانیان نیز در بستر این فضا وجود دارد، خاطرنشان کرد: برابر قانون هتک حرمت و انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی جرم بوده و مشمول مجازات است، به همین دلیل نیز به افرادی که قصد انجام چنین اقداماتی را دارند هشدار می‌دهیم که مجازات سختی در انتظار آنان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین به کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز هشدار می‌دهیم که یه هیچ عنوان فریب چنین وعده‌ها و تبلیغاتی را نخورند. همچنین در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را حتما از طریق تماس با پلیس فتا گزارش کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه