ارسال به دیگران پرینت

کاهش ۵۰ درصدی درآمد بیمارستان ها در ایام کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به مشکلات بودجه ای بیمارستان ها در دوران کرونا، گفت: ۱۰ درصد از تعهدات بیمه ها در دوران کرونا احصاء نشده است.

کاهش ۵۰ درصدی درآمد بیمارستان ها در ایام کرونا

جلیل کوهپایه زاده، در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار داشت: یکی از موارد قابل توجه بحث ترمیم بودجه افت‌های درآمدی و عدم جبران آن است.

وی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی درآمد حاصله از بیمارستان‌ها در ماه‌های اخیر، گفت: ۱۰ درصد از تعهدات بیمه‌ها در دوران کرونا احصاء نشده است.

کوهپایه زاده افزود: با توجه به شروع فصل پاییز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، لذا توجه به افزایش مجوز جذب نیروی انسانی جهت بیمارستان‌های تازه تاسیس و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به بحث انگیزشی کادر درمان، تصریح کرد: با توجه به کاهش فرانشیزها از دی ماه ۹۸ و عدم پرداخت‌ها برای مقیم های سال ۹۹ با مشکل روبرو هستیم.

کوهپایه زاده ادامه داد: امیدوارم بحث برداشت پرداخت‌های پلکانی هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، به عدم تامین تجهیزات مورد نیاز مانند ونتیلاتور و سی تی اسکن از سوی هیئت امنای ارزی اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما در این زمینه دریافتی مناسبی نداشتیم به ویژه این مشکل در بیمارستان‌های تازه تاسیس قابل توجه است.

وی در خصوص بحث پاداش‌ها از اعتبارات ناکافی و فرمول‌های نامتعادل توزیع بین حوزه‌های بهداشت و درمان انتقاد کرد و افزود: از دیگر چالش‌های موجود می‌توان به موضوع ابلاغ هزینه‌های تمام شده درمان بیماران و جذب نیروی‌های متخصص برای شهرستان‌های تابعه اشاره داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، از پیگیری و انجام کار تیمی جهت مدیریت دارویی و خدمات مداخله‌ای گران قیمت کرونا ویروس در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه