ارسال به دیگران پرینت

از خشک شدن گل و گیاه آپارتمانی چگونه در طول سفرجلوگیری کنیم؟

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران روش های جلوگیری از خشک شدن گل و گیاه آپارتمانی به هنگام سفر را تشریح کرد.

از خشک شدن گل و گیاه آپارتمانی چگونه در طول سفرجلوگیری کنیم؟

پاسخ به این سوال که وقتی فردی قصد سفر دارد چگونه می تواند از خشک شدن گل و گیاه آپارتمانی جلوگیری کند، اظهار کرد:برای جلوگیری از خشک شدن گل و گیاه آپارتمانی روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها فتیله ای  نام دارد. به این صورت که بطری آبی را کنار گیاه قرار دهید البته درانتخاب نخ دقت لازم را به کار گیرید سپس سرنخ ها را یکی در آب و سر دیگر را در گلدان قرار دهید تا از این طریق رطوبت و آب منتقل شود.

وی در ادامه به روش تراریوم نیز اشاره کرد و گفت: برخی گیاهان رطوبت را دوست دارند. بنابراین می توانید گیاه را در یک کیسه زباله تمیز قرار دهید و به خوبی آبیاری کنید. سپس کیسه را روی گیاه بکشید و گره بزنید و سوراخ هایی را در قسمت بالای کیسه ایجاد کنید تا بتواند نفس بکشد واز نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

به گفته وی اگر سفر چند روزه است فرد می تواند گیاه را سیراب کند و مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران اضافه کرد: روش دیگر نیز این است که زیر گلدانی گلدان ها پر از آب شود تا گیاه بتواند به هنگام نیاز از انتهای گلدان آب مورد نیاز خود را جذب کند. همچنین این امکان هم وجود دارد که بطری یکبار مصرف نوشیدنی را پر از آب  کنیم، سوراخ های ریزی بر روی بدنه آن ایجاد کرده و سپس آن را کنار گلدان یا داخل آن قرار دهیم. البته باید این اقدام به نحوی باشد که آب قطره قطره  وارد گلدان  شود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید قبل از خرید گیاه آپارتمانی حتما شرایط محیطی خود را بسنجند، اظهار کرد: گیاهان برگ سبز معمولا گل نمی دهند ولی ماندگاری بالایی دارند و نور کمی هم نیاز دارند. اما گیاهان برگ رنگی نسبت به گیاهان سبز به نور بیشتری برای رشد نیازمندند. همچنین آن دسته از گیاهانی که گل می دهند هم نسبت به دو دسته قبل نیاز به نور بیشتری دارند. بنابراین باید این نکته در نظر گرفته شود که نور محلی که قرار است گیاه در آنجا نگهداری شود چقدر است.

سلطان محمدی در پایان تصریح کرد: در فصل گرما گیاهان نیاز دارند دوبار در هفته آبیاری شوند و یک بار نیز در هفته به همراه آب غذا نیز به آنها داده شود. البته لازم به ذکراست غذای  گیاهان هم بسته به نوع فصل متفاوت خواهد بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه