ارسال به دیگران پرینت

کدام رفتارها از دید جوامع نشانه بی فرهنگی قلمداد می شوند؟

قطعا در رفتار همه ما ایراداتی وجود دارد و هیچکس بدون عیب نیست. با این حال کاربران یک فروم آنلاین محبوب به نام ردیت اخیرا تصمیم گرفته اند که فهرستی از رفتارهای ناهنجار و نشانه های بی فرهنگی را تهیه کنند که بلافاصله با مشاهده آنها میتوان تشخیص داد فردی از آداب اجتماعی باخبر است یا خیر؟

 کدام رفتارها از دید جوامع نشانه بی فرهنگی قلمداد می شوند؟

این بحث را کاربری از آمریکا در فروم ردیت به راه انداخت. او از مخاطبانش پرسید رفتاری که بلافاصله بعد از دیدنش به این نتیجه می رسید با فرد بی ادبی روبرو هستید چیست؟ در ادامه بیش از ۱۰ هزار نفر به همین یک سوال پاسخ دادند که در ادامه توجه شما را به خلاصه ای از نشانه های بی فرهنگی از دیدگاه اغلب مردم جلب می کنیم.

پاسختی که اغلب کاربران به این سوال داده بودند به افرادی مربوط می شد که زباله هایشان را در خیابان می ریختند. افرادی که با احترام با متصدیان رستوران ها برخورد نمی کنند یا سبدهای خریدشان را وسط سوپرمارکت رها می کنند همه در زمره افراد بی فرهنگ جای می گیرند.

در جایی که حرف از انداختن آشغال و زباله در خیابان بود یکی از کاربران ردیت اینطور گفت:

زمانی با یکی از همکارانم برای گردش بیرون رفتم و او تمام مدت زباله هایش را از پنجره ماشین بیرون می انداخت و بعد از آن دیگر با او بیرون نرفتم.

شخص دیگری نوشته بود:

از نظر من یکی از نشانه های بی فرهنگی رها کردن زباله و غذای نیمه خورده روی میز رستوران یا زمین است.

پخش کردن موسیقی با صدای بلند در فضاهای عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی از دیگر گلایه های مطرح شده توسط کاربران ردیت بود. شخص دیگری نوشته بود افرادی که اسپیکرهای خود را در گردش همراه می برند و صدای آن را برای همه زیاد می کنند جزو افراد بی فرهنگی هستند که در جامعه حضور دارند.

از نظر برخی حتی بلند صحبت کردن در فضاهای عمومی هم نشانه بی فرهنگی و بی ادبی است و اشخاصی که با صدای بلند حرف می زنند هم باید زودتر فکری به حال خود کنند.

خیلی از کاربران ردیت هم معتقد بودند بد رفتاری و بلند صحبت کردن با کارکنان خدمات شهری هم نشانه بی فرهنگی است و زمانی که مردم از موضع و جایگاه بالا با اشخاصی که در مشاغل خدماتی یا موقعیت های شغلی پایین صحبت می کنند نشان می دهند که به لحاظ فرهنگ و تربیت اجتماعی چندان رشد نداشته اند.

نادیده گرفتن کارکنان بخش نظافت نیز از دید خیلی ها نشانه بی نزاکتی است. سلام و صبح بخیر گفتن هزینه ای ندارد و آنها که همین یک یا دو کلمه را کارت کنان بخش نظافت دریغ میکنند بویی از فرهنگ و نزاکت نبرده اند.

بی فرهنگی

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه