ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر بهداشت:

مرگ و میر کرونایی | 82 بیماری زمینه‌ای داشته اند

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۲ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی مربوط به افرادی است که دارای یک تا چهار بیمار زمینه‌ای هستند.

 مرگ و میر کرونایی  |   82 بیماری زمینه‌ای داشته اند

دکتر علیرضا رئیسی روز پنجشنبه در نشست ستاد استانی کرونا در استان بوشهر افزود: در همین ارتباط مرحله سوم غربالگری با هدف شناسایی و رسیدگی به بیماران دارای بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

وی بیان کرد: در مرحله نخست غربالگری ۷۸ میلیون نفر و در مرحله دوم نیز ۴۱ میلیون نفر غربالگری شدند و کار بسیار موفقی بوده است.

رئیسی یادآورشد: باتوجه به اینکه برخی افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای از مراجعه به مراکز بهداشتی و دریافت خدمات می‌ترسند تلاش می‌شود درغربالگری مرحله سوم این افراد شناسایی و مورد غربالگری قرار گیرند.

وی اظهارداشت: بیماری غیر واگیر همانند بیماری‌های واگیر مهم هستند و باید افراد دارای بیماری زمینه‌ای مورد رسیدگی قرار گیرند چون افراد بدون بیماری زمینه‌ای خطر مرگ آنان را تهدید نخواهد کرد.

به گفته رئیسی رسیدن بیماری به اوج باعث ترس، نگرانی و اضطراب مردم می‌شود و این منجر به کاهش حضور در جامعه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به دنبال دارد اما با از بین رفتن ترس دوباره روند بیماری افزایش می‌یابد.

وی یادآورشد: در زمان حاضر ۳۶۵ هزار مورد ابتلا و ۲۱ هزار مورد مرگ ناشی از کرونا در کشور ثبت شده است و وضعیت ایران در این شرایط در یک افت و خیز قرار دارد.

رئیسی اضافه کرد: در موج اول بیماری کرونا، بوشهر جزو استان‌های پیشرو در کنترل بیماری بود اما از نیمه خرداد با شیب بلندی از بیماری روبرو شد و با رعایت دستورالعمل‌ها روند شیوع بیماری در استان در وضعیت ثابتی قرار گرفته است.

وی با اشاره به بستری ۱۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بیان کرد: با توجه به محدودیت تخت‌ در بخش مراقبت‌های ویژه نگرانی ما بیشتر در این خصوص است هرچند که در زمان حاضر تعداد بیماران بستری در این بخش ها در استان از میانگین کشوری پائین تر است.

رئیسی با اشاره به جان باختن ۴۵۱ نفر در استان بوشهر براثر ابتلا به ویروس کرونا گفت: در زمان حاضر مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان زیر پنج درصد است و بیانگر این است که تشخیص به موقع و مراقبت‌ها به خوبی در استان انجام می‌شود.

وی گفت: در این شرایط باتوجه به اینکه بیشتر فشار بر بیمارستان شهدای خلیج فارس بعنوان بیمارستان اصلی و بیمارستان شهید گنجی است می‌طلبد سایر بیمارستان‌های استان با تمام ظرفیت به خدمت گرفته شوند.

رئیسی بر ضرورت برطرف کردن مشکل اکسیژن ساز، برطرف کردن مشکل تهویه در بیمارستان‌های استان بوشهر و توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی تاکید کرد.

وی با تاکید بر افزایش تست‌های سرپایی گفت: در همین راستا کیت‌های آزمایشگاهی افزایش داده می‌شود چون با افزایش تست‌ها روند بیمار یابی بهتر و بیماران به موقع شناسایی و تحت درمان قرار می‌گیرند.

رئیسی اضافه کرد: همچنین جدا سازی مراکز بهداشتی ضروری است چون مردم در این شرایط باید با اطمینان به مراکز بهداشتی مراجعه و بدون ترس خدمات بهداشتی دریافت کنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درصورتیکه مراکز ۱۶ ساعته برای غربالگری بیماران مبتلا به کرونا کم است آنها باید افزایش داده شوند.

وی با اشاره به خستگی کارکنان، پزشکان و پرستاران گفت: نباید مردم به گونه‌ای رفتار کنند که در این شرایط کادر بهداشت و درمان به فرسودگی شدید برسند.

رئیسی با اشاره به تعطیلات پیش رو تاکید کرد: نباید تعطیلات پیش رو نباید منجر به افزایش بیماری شود

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه