ارسال به دیگران پرینت

آتش سوزی | وضعیت هشدار در شش ایالت آمریکا

بیش از 20 روز از آتش سوزی در شرق آمریکا می گذرد و گسترده تر شدن دامنه آتش سوزی و ناتوانی آتش نشانان در مهار آن باعث شده است که شش ایالت درحالت هشدار قرار گیرند و در ایالت کالیفرنیا نیز از سوی رئیس جمهوری این کشور وضعیت فاجعه بار اعلام شده است.

 آتش سوزی   |   وضعیت هشدار در شش ایالت آمریکا

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: آتش سوزی تاکنون نزدیک به یک میلیون هکتار از اراضی واقع در ایالت کالیفرنیا را  طعمه حریق کرده است.

«استیو کافمن» سخنگوی اداره آتش نشانی ایالت کالیفرنیا دراین باره گفت ۱۳ هزار مامور اطفای حریق در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند، تاکنون ۹۵۰هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا دچار حریق شده، این درحالی است که انتظار بهبود شرایط جوی و بارش باران در روزهای آینده نمی رود.

 اصابت  حدود ۱۲هزار صاعقه بر زمین دراین بخش از آمریکا طی یک هفته گذشته منجر به بروز ۵۸۵ کانون آتش سوزی شده است، نگرانی از ادامه وزش بادهای خشک، صاعقه های بیشتر و بارش بسیار اندک، وضعیت آتش سوزی در ایالت کالیفرنیا را وخیم تر سازد.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: بنابر اعلام کاخ سفید، مناطق لیک (Lake)، ناپا (Napa) ، «سنت ماتئو»، «سانتا کروز»، «سولانو» (Solano)، «سونوما» (Sonoma)  و ناحیه «یولو» (Yolo) بعنوان مناطق فاجعه بار در ایالت کالیفرنیا نام برده شده است.

وضعیت هشدار در شش ایالت آمریکا

ادراه خدمات ملی هواشناسی آمریکا در  شش ایالت، کالیفرنیا، نوادا، اورگان، آیداهو، کلورادو و نیومکزیکو به علت گسترش این آتش سوزی و عواقب جوی ناشی از آن ضعیت هشدار اعلام کرد.

 ۸ میلیون آمریکایی در شرق آمریکا در معرض هشدار قرمز

سی ان ان درادامه گزارش داد:  حدود هشت میلیون آمریکایی در بخش هایی از مناطق  کالیفرنیا، جنوب ایالت اورگان، مونتانا و یوتا به علت درجه حرارت بالا، خشکی و وزش بادهای تند که هرآن خطر بروز آتش سوزی در آن می رود در معرض هشدار قرمز قرار گرفتند.

درهمین حال نزدیک به ۴۱ هزار نفر از ساکنان بخش سونوما واقع در ایالت کالیفرنیا در  روز شنبه (روز گذشته) به علت گسترش آتش سوزی، دستور تخلیه منازل خود دریافت کردند.

شبکه خبری سی ان ان درادامه گزارش داد:  آتش سوزی یکی در بخش شمالی منطقه «بای» (Bay Area)  به وسعت ۳۱۴هزار هکتار و دیگری در  شرق سن خوزه به وسعت ۲۱۹ هزار هکتار

دو کانون بزرگ آتش سوزی درایالت کالیفرنیا بوده که وسعت این آتش سوزی ها در تاریخ این ایالت بی سابقه بوده است.

در یک ماه گذشته بیش از ۲۴ مورد آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های ایالت کالیفرنیا اتفاق افتاده که اغلب آن‌ها در شمال این ایالت گزارش شده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه