ارسال به دیگران پرینت

با رای شهروندان و شهرداری های مناطق ۲۲گانه

پاکبان های نمونه شهر تهران انتخاب شدند

​معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند از انتخاب ۳۰ پاکبان نمونه شهر تهران خبر داد.

پاکبان های نمونه شهر تهران انتخاب شدند

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، نرگس رجایی با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار پاکبان در پایتخت گفت: بدون شک، رفت و روب روزانه ۱۲۴ کیلومتر مربع از کلانشهر تهران به صورت دستی یا با استفاده از ماشین آلات مختلف فرایند ساده ای نیست و تلاش بسیار زیاد پاکبانان را می طلبد. 

وی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش ترین اقشار جامعه بوده و همواره در معرض انواع آلودگی ها قرار دارند و این موضوع با شیوع ویروس کرونا نمود بیشتری پیدا کرده است، ادامه داد: به همین منظور، سازمان مدیریت پسماند موضوع انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران را در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری در دستور کار خود قرار داده و پس از انتشار فراخوان «انتخاب پاکبان نمونه شهر تهران» در خردادماه، از ۱۷ خرداد پذیرای دریافت تماس های شهروندان و شهرداری های مناطق ۲۲گانه برای ثبت مشخصات پاکبان های منتخب بوده است. 

رجایی با اشاره به شاخص های انتخاب پاکبان نمونه گفت: برخورداری از حسن معاشرت و سعه صدر در ارتباط با شهروندان و همکاران، امانت داری و حفظ بیت المال، خیرخواهی و کمک رسانی به دیگران، رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی، مشارکت موثر در موقعیت های بحرانی، تشویق و ترغیب دیگران به حفظ پاکیزگی و نظافت شهر و ... از جمله مهم ترین شاخص های مد نظر جهت انتخاب پاکبان نمونه بوده است.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند، در نهایت ۸ پاکبان با رای شهروندان تهرانی و ۲۲ پاکبان با معرفی شهرداری مناطق ۲۲گانه به عنوان پاکبان های نمونه برگزیده شدند. هر چند که پیش از این قرار بود طى مراسمی ویژه با حضور اعضاى محترم شوراى شهر و مدیران ارشدشهردارى از  منتخبین تقدیر شود اما به دلیل آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا برگزارى این مراسم منتفى شد. ولى تقدیر از این عزیزان به زودى و به نحوى شایسته و با رعایت موازین بهداشتى انجام خواهد شد.

رجایی در پایان با توجه به تدوین دستورالعمل آموزشى همیاران کاپ در دو نسخه عمومى و ویژه پاکبانان گفت: پاکبانان نمونه انتخاب شده طى یک دوره به عنوان همیاران کاپ آموزش دیده و یاری گر سازمان مدیریت پسماند در محلات و مناطق خواهند بود.

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه