ارسال به دیگران پرینت

عرضه بسته های «آزمایش در خانه» از امروز برای ابتدایی ها و متوسطه اولی ها

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی به اقدام این شرکت برای حفظ کیفیت آموزش در شرایط کرونا و آموزش های غیرحضوری اشاره و از تهیه و عرضه بسته های آزمایش در خانه برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول از امروز اول شهریورماه خبر داد.

عرضه بسته های «آزمایش در خانه» از امروز برای ابتدایی ها و متوسطه اولی ها

علی محمد مصلحی اظهار کرد: شرکت صنایع آموزشی در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده است و یکی از شرکت های اقماری وزارت آموزش و پرورش بوده که بسیار دقیق و خوب در این زمینه طراحی شده و فعالیت کرده است به این ترتیب که برای آماده سازی یک مدرسه نیاز بود سازمانی به نام نوسازی مدارس تاسیس شود که مدرسه را بسازد و نیاز بود که مدرسه به مبلمان کلاسی، میز و نیمکت، تابلو و مبلمان اداری و ابزار و ادوات آموزشی مانند ابزار آزمایشگاهی و کارگاهی تجهیز شود.

وی افزود: این وظیفه را شرکت صنایع آموزشی و شرکت های زیرمجموعه اش برعهده داشته اند. این وظیفه به خوبی انجام می شد و می شود و در دوردست ترین مدارس ایران ابزار و ادواتی که ساخت صنایع آموزشی است، قابل مشاهده است. سال هاست که محصولات آموزشی شرکت در مدارس مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی با بیان اینکه تجهیزات هنرستانی مانند موتور خودروها برای آموزش و یا مدارهای الکتریکی و سایر ابزار آزمایشگاه فیزیک در این شرکت تولید می شوند گفت: هزاران محصول طی سال های گذشته تولید شده و در اختیار هنرستان ها قرار گرفته است. ضمن آنکه این تولیدات به مرور زمان بهبود پیدا کرده اند.

مصلحی افزود: یک زمانی موتور جیپ برای کارگاهها آماده سازی می شد، بعدها موتور پیکان و رنو و اکنون موتور پژو، زانتیا و سایر خودروهای روز برای هنرستان ها آماده سازی می شود. 

وی با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۸۴ که به عنوان بخشی از بدهی های دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان واگذار شد، شرکتی متعلق به فرهنگیان است اظهار کرد: فرهنگیان سهامدار این شرکت هستند و همان ماموریت گذشته را برای خودش قائل است و برای مدارس کشور ادوات آموزشی تولید می کند.

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی در پاسخ به اینکه آیا صنایع آموزشی تولیدکننده انحصاری ادوات آموزشی است؟ گفت: خیر؛ شرکت صنایع آموزشی اولین شرکت در زمینه تولیدات محصولات آموزشی است اما شرکت های دیگری هم طی سال های اخیر تاسیس شده اند که بسیاری از آنها از دل شرکت صنایع آموزشی بیرون آمده اند. به عنوان مثال همکاران ما که بازنشسته شده اند اقدام به تاسیس شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: بازار محصولات خارجی در این حوزه داغ است. به عنوان مثال مولاژهای زیست شناسی به وفور از چین وارد می شوند و در بازار فراوان موجود است. اما نکته مهم آنکه تولیدات صنایع آموزشی بسیار گسترده و متنوع است و دارای استانداردهای لازم است و مورد تایید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قرار می گیرد.

مصلحی با اشاره به اینکه محصولات دارای خدمات پس از فروش و آموزش نحوه استفاده هستند و حتی طرح جایگزینی محصولات فرسوده نیز اجرا می شود گفت: این شرکت ۱۵۰ پرسنل دارد که با احتساب شرکت های زیرمجموعه و پیمانکار می توان گفت اشتغال زایی برای دهها نفر دیگر نیز ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی صنایع آموزشی عنوان کرد: در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در بهترین نقطه صنعتی کشور تاسیس شده و ۳۵ هزار مترمربع فضای سرپوشیده دارد که ثروت بسیار عظیمی برای فرهنگیان است؛ اما به لحاظ فرایند کاری با توجه به اختلالاتی که به وجود آمده باید تجدیدنظرهایی صورت گیرد. 

 مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی افزود: دولت با مضایقی در تامین بودجه روبرو است و مشتری اول محصولات ما هم آموزش و پرورش است که باید برای مدارس خودش تجهیزات آموزشی تهیه کند اما همانطور که می دانید ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی می شود. در سال های اخیر میزان خرید آموزش و پرورش در زمینه صنایع آموزشی پایین آمده و شرکت را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل صنایع آموزشی قصد دارد بازار خودش را  به بازار خانگی  تبدیل کند. محصولاتی برای استفاده دانش آموزان در منزل تحت عنوان کیت های «آزمایش در خانه» تهیه کرده ایم.

مصلحی با اشاره به اینکه در ایامی هستیم که کرونا اوج گرفته و نیاز بود چاره ای برای حفظ کیفیت آموزش بیندیشیم گفت: در مدرسه قسمتی از آموزش با ابزار آموزشی و آزمایشگاهی انجام می شود و معلم آزمایش ها را انجام می دهد اما در فضای مجازی این اتفاق نمی افتد.

وی افزود: البته نرم افزارهای آزمایشگاهی هستند اما دست ورزی تاثیر دیگری بر یادگیری دارد به همین خاطر پاره ای از آزمایش های کم خطر که نیاز به الکتریسته قوی و ... نداشتند را در قالب بسته های آزمایش در خانه تولید کردیم تا همزمان با آموزش غیرحضوری دانش آموز بتواند خودش در خانه این آزمایش ها را انجام بدهد.

مدیرعامل شرکت صنایع آموزشی با بیان اینکه این آزمایش ها دارای بروشور شرح آزمایش هستند گفت: علاوه بر این، فیلم آزمایش هم از طریق بارکدهای کیوآر قابل مشاهده است و کمک می کند در این ایام کیفیت آموزش را در حد امکان حفظ کنیم.

وی درباره زمان عرضه کیت های آزمایش در خانه گفت: طی دو سه هفته اخیر این محصول در وبسایت صنایع آموزشی عرضه شده و خانواده ها از اول شهریور می توانند نسبت به تهیه آن اقدام کنند. این بسته های آزمایش در خانه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول طراحی شده است.

وی افزود: قیمت این بسته ها اقتصادی هستند. دانش آموز ابتدایی می تواند حدود ۹ آزمایش مهم کتاب درسی را از این طریق انجام دهد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه