ارسال به دیگران پرینت

۳۰۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی موفق به ثبت نام نشدند

مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان دبستانی مهمترین چالش سال تحصیلی جدید است، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا ۳۰۰ هزار دانش آموز پایه ابتدایی در کشور موفق به ثبت نام نشده اند.

۳۰۰ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی موفق به ثبت نام نشدند

سیدمحمدحسین حسینی روز چهارشنبه در نشست روسای آموزش و پرورش نواحی ۱۴ گانه استان قزوین افزود: ثبت نام دانش آموزان، فضای آموزشی، تامین تجهیزات مورد نیاز فضای مجازی، دسترسی به شبکه شاد و هماهنگی معلمان از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد

وی اظهار داشت: موضوع دیگر دانش آموزان بازمانده از تحصیل و چالش بعدی بازگشایی مدارس است که نمی‌دانیم در وضعیت سفید، زرد و قرمز چه کاری باید انجام دهیم.

حسینی اضافه کرد: در محورهای سه گانه در آستانه بازگشایی مدارس با چالش‌های جدی مواجه هستیم ، فضای آموزشی مجازی هم باید آماده باشد و ابزار مناسب از جمله اینترنت پرسرعت، تلفن همراه ، تبلت و دسترسی به شبکه شاد باید مهیا شود.

مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شبکه شاد در شرایط کنونی یک دستاورد است اما باید زمینه دسترسی آن برای همگان مهیا شود و در کنار آن نقش معلمان نیز در فضای مجازی باید جدی گرفته شود و به روز شدن آن الزامی است.

حسینی افزود: شاید برخی معلمان رسالت خود را حضور در شبکه مجازی ندانند و تدریس حضوری را ترجیح دهند و مقاومت کنند اما باید این نیروها توجیه شوند و فضای مجازی را بپذیرند و ضمن آشنایی با مهارت‌های چهارگانه وارد آن شوند.

مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستان وزارت آموزش و پرورش گفت: در شرایطی که کرونا زندگی عادی همه انسان‌ها را دچار تغییر و تحول کرده به ما یاد می‌دهد که زندگی به سبک آشوب و «نظم در بی نظمی» را بپذیریم و خود را با آن هماهنگ کنیم.

وی اضافه کرد: باید همه بدنبال کارهای کوچک اما با تأثیرگذاری بالا باشیم و در این راستا جلب اعتماد همکاران مهم است و باید اطمینان و اعتماد در میان والدین و معلمان را جلب کرده و برای همه مناطق محروم و برخوردار شهری و روستایی هم برنامه ریزی کنیم.

حسینی تصریح کرد: امروز در دنیای پیچیده و آشوبناکی قرار داریم که اگر با آن هماهنگ نباشیم آسیب می‌بینیم و قواعد موجود جواب نمی‌دهد و باید بتوانیم به نیازهای آموزشی فرزندان خود پاسخ دهیم.

وی افزود: آموزش و پرورش می‌توانست مانند سایر کشورها تعطیل شود و ما هم منتظر رفتن ویروس باشیم اما اقداماتی در سطح ملی انجام دادیم و سال تحصیلی قبل را بخوبی گذراندیم و امسال نیز برای تمام کتب درسی ابتدایی محتوای الکترونیک تولید شد و شبکه شاد یک ماهه راه افتاد و ۹۰ درصد معلمان عضو این شبکه شدند و زندگی در شرایط کرونا را لذت بخش کردیم.

این مسوول یاد آور شد: امیدواریم با همراهی همه معلمان، والدین و دانش آموزان بتوانیم سال تحصیلی را با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان بخوبی آغاز کنیم.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه