ارسال به دیگران پرینت

کرونا | سالمندان از خانه خارج نشوند

سخنگوی وزارت بهداشت اظهارکرد: سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله گروه‌های پرخطر ابتلا به کرونا هستند و باید خروج آنها از منزل را به حداقل رساند.

کرونا  |  سالمندان از خانه خارج نشوند

سما سادات لاری درباره وضعیت استان قزوین از نظر بیماری کووید-۱۹، گفت: استان قزوین در اسفند ماه سال گذشته شاهد یک خیز جدی در موارد ابتلا و بستری روزانه بود که از فروردین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تلاش بی‌وقفه کادر بهداشتی و درمانی این استان و همکاری ستاد استانی کرونا، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان نزولی شد و شاهد کاهش موارد بیماری در اغلب شهرستان‌های این استان بودیم.

وی افزود: متاسفانه از اوایل خرداد ماه، نمودار ابتلا و بستری روزانه در قزوین نیز همسو با سایر استان‌های کشور مجددا روند صعودی گرفت که همچنان ادامه دارد. به طوری که در هفته گذشته، یک شهرستان به شهرستان‌های قرمز این استان اضافه شد.

لاری گفت: در حال حاضر شهرستان‌های البرز، تاکستان و قزوین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بویین‌زهرا و آبیک در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند. در حال حاضر ۲۸۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی قزوین بستری هستند که از این تعداد ۸۳ نفر در آی سی یو یا بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمانند.

وی ادامه داد: در ۷۲ ساعت گذشته تعداد ۵۹۷ مورد بازدید از اصناف و صنایع این استان انجام شده و شش مورد از اماکن به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شدند. همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف و اماکن عمومی استان قزوین ۷۹.۹ رصد گزارش شده است که امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌ها و استفاده جدی‌تر از ماسک، شاهد خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری باشیم.

لاری گفت: سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله گروه‌های پرخطر ابتلا به کرونا هستند و باید خروج آنها از منزل را به حداقل رساند. بر همین اساس درخواست می‌کنیم که تامین نیازهای سالمندان از سوی سایر اعضای خانواده انجام شده و از ملاقات حضوری با آنها پرهیز شود و در صورت دیدار با آنها فاصله گذاری رعایت شده و از ماسک استفاده شود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه