ارسال به دیگران پرینت

امام جمعه یزد: مجالس عزاداری با رعایت اصول بهداشتی برگزار میکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن با القای شعور حسینی به جای شور حسینی در صدد گرفتن مجالس امام حسین (ع) است گفت: مجالس عزاداری را تعطیل نمی‌کنیم و همانطوریکه مقام معظم رهبری سفارش کردند با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود.

امام جمعه یزد: مجالس عزاداری با رعایت اصول بهداشتی برگزار میکنیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در جمع مسوولان در خصوص ضرورت برنامه‌ریزی برای ماه محرم افزود: دشمن اگر بتواند امام حسین (ع) را از مردم بگیرد هم شورحسینی و هم شعور حسینی را گرفته و مجالس لهو و لعب جای مجالس سیدالشهدا (ع) خواهد گرفت و باید حواسمان جمع باشد که آب به آسیاب دشمن نریزیم.

 دفتر امام جمعه یزد، وی یکی از حساسیت‌های دشمن را موضوع معنویت در جامعه ذکر کرد و ادامه داد: یکی از امتیازات مهم مذهب تشیع پیروی از اهل بیت (ع) است و در این راستا دشمن قصد دارد با تحریف به اعتقادات مردم ضربه بزند.

امام جمعه یزد گفت: یکی از اهداف دشمن تحریف اعتقادات، عزاداری‌ها و تحریف ولایت است و می‌خواهد شعورحسینی را به جای شور حسینی القا کند و با همین ترفند مجالس امام حسین (ع) را از ما بگیرند که این کارها طراحی صهیونیست هاست.

ناصری یزدی با اشاره به اهمیت برگزاری روضه‌های خانگی و محافل یادبود شهدا یادآور شد: تعطیلی روضه‌ها و مراسم‌های شهدا مصلحت نیست و باید لااقل در خانه‌ها این محافل برگزار شود و در فضاهای روباز صندلی گذاشت و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله مناسب ، روضه خوانی و عزاداری محرم را برگزار کنیم.

وی گفت: در این شرایط جابه‌جاییو حرکت هیات‌ها درست نیست و باید در حسینیه خودشان عزاداری کنند و همچنین تهیه و توزیع نذورات امام حسین (ع) بسته بندی بهداشتی و توزیع مناسب بین مردم و نیازمندان صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه بعضی از اتباع بیگانه نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و از ماسک استفاده نمی‌شود افزود: باید این روزنه‌های انتقال را بست و رعایت نکات بهداشتی برای اتباع هم باید اجباری باشد.

ناصری یزدی با اشاره به برخی فضاسازی‌ها و موج سواری‌ها در فضای مجازی در آستانه ماه محرم گفت: فضای مجازی را نباید رها کرد که هرکس هرچه دلش خواست بنویسد و توزیع کند.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد، بر آمادگی برای محافل روضه خوانی و عزاداری با رعایت نکات بهداشتی خبر داد و گفت: اینکه از طرف بعضی از هیات‌ها در فضای مجازی اعلام شده که امسال هیات‌ها تعطیل است و مراسم ندارند اشتباه است و در واقع منظورشان این بوده که امسال هیات‌ها حرکت و جابجایی ندارند و فقط در حسینیه خودشان عزاداری خواهند کرد.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی همچنین در خصوص موکب‌های پذیرایی محرم هم افزود: امسال به جای موکب‌های پذیرایی، موکب‌های سلامت با توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در خدمت مردم خواهند بود.

وی از تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ماه محرم مطابق با زیست بوم یزد خبر داد و افزود: به زودی این دستورالعمل ابلاغ می‌شود.

در این نشست مسوولان نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص برگزاری مناسب و بهداشتی محافل روضه خوانی و عزاداری مطرح کردند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه