ارسال به دیگران پرینت

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی |

وضعیت رشد جمعیت در کشور ما نگران کننده است

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: وضعیت رشد جمعیت در کشور ما نگران کننده بوده و به آسیب تبدیل شده است.

وضعیت رشد جمعیت در کشور ما نگران کننده است

دکتر جعفر محسنی، ظهر سه شنبه در وبینار آسیب شناسی ازدواج که با مشارکت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: ازدواج امر مبارکی است که خداوند بندگانش را نسبت به انجام آن توصیه می‌کند، از نظر قوانین طبیعت نیز همه موجودات وظیفه دارند تا نسلشان را تکثیر کنند.

وی افزود: متاسفانه امر بقاء نسل و تولد در کشور ما با وجود توصیه‌ها خیلی کم‌رنگ شده و مسایل فرعی و برخی توصیه‌ها سبب شده است تا این مهم جایگاهش را از دست بدهد.

وی اظهار کرد: امر ازدواج و مسئله جمعیت بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب، امر مهمی بوده و باید توسط متولیان امر پیگیری شود.

 محسنی با اشاره به مشکلات مربوط به ناباروری اظهار کرد: با زوج هایی سر و کار داریم که به دلیل ازدواج در سنین بالا مشکل فرزندآوری دارند و به دلیل عدم پوشش بیمه‌ای با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. 

وی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم با حمایت‌های دولتی و مردمی و آسیب شناسی و پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، مشکل ازدواج و کاهش جمعیت تا حدودی برطرف شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • امیر ارسالی در

      اگر میخواهید جمعیت رشد داشته باشد باید جلوی رانت و فساد و گرانی بخصوص مسکن و زمین شدید گرفته شود تا امید به اینده برای ازدواج و فرزند اوری ایجاد شود وقتی خانه نباشد ازدواج و فرزند اوری نیست

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه