ارسال به دیگران پرینت

دسترسی سریع و آسان اشخاص ذی سمت به آرا و مستندات قانونی

با راه اندازی سامانه «ساعد»؛ درگاه اینترنتی خدمات الکترونیک دیوان عدالت اداری، امکان دسترسی سریع و آسان اشخاص ذی سمت به آرا و مستندات قانونی فراهم شد

دسترسی سریع و آسان اشخاص ذی سمت به آرا و مستندات قانونی

با راه اندازی سامانه «ساعد» دیوان عدالت اداری به نشانی http://ara.divan-edalat.ir/ امکان دسترسی سریع و آسان اشخاص ذی سمت به آرا و مستندات قانونی فراهم شده و موضوعات مختلف مورد شکایت به گونه ای طبقه بندی شده است که کاربران با کمترین جستجو، به موضوع موردنظر خود دست می یابند.

 بر این اساس سامانه ساعد دارای قابلیت جستجوی هوشمند و دربرگیرنده موضوعات موردشکایت به صورت طبقه بندی در دیوان و قوانین و مقررات مرتبط با موضوعات و همچنین نمونه آراء صیح صادره در هر مورد است که این مهم می تواند نقش مهمی را در راهنمایی واحدهای حقوقی جهت دفاع و جلوگیری از تضییع حقوق دستگاه ها ایفا کند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر نیز دیوان عدالت اداری در اجرای تکلیف مقرر در ماده ۲۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی خود، درگاهی به‌منظور اخذ دادخواست الکترونیک تحت عنوان سامانه (ساجد) به نشانی sajed.divan.edalat.ir راه‌اندازی کرده است که ازجمله مزایای ایجاد این درگاه می‌توان به جلوگیری از صرف هزینه‌های مالی بیشتر پیشگیری از اتلاف انرژی پرهیز از اطاله دادرسی و... اشاره کرد.

همچنین ضروری است کلیه واحدهای حقوقی آموزش‌وپرورش در سراسر کشور با استفاده از این سامانه امور حقوقی و قضایی مرتبط با دیوان عدالت اداری را به‌صورت غیرحضوری ثبت و کلیه اطلاعات مربوط به امور مبتلابه دستگاه متبوع را رؤیت و پیگیری و ترتیبی اتخاذ کنند تا کلیه ادارات و واحدهای حقوقی تابعه وزارت متبوع اوراق قضایی اعم از لوایح دفاعیه دادخواست بدوی، تجدیدنظر و... را جهت رسیدگی از طریق درگاه اینترنتی ایجادشده به دیوان عدالت اداری ارسال و مراجعه حضوری به آن دیوان یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را صرفاً به موارد اجتناب‌ناپذیر محدود کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ورود به درگاه ساجد، اخذ کد مربوط به سامانه ثنا از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی جهت احراز هویت کارشناسان و نمایندگان قضایی، ضروری است.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه