ارسال به دیگران پرینت

معاینات پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه لغو شد

رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت، از لغو معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

معاینات پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه لغو شد

دکتر گلایل اردلان  با بیان اینکه فعالیت مراکز بهداشتی درمانی در خصوص معاینات غربالگری نوآموزان در بدو ورود به مدرسه فعلا لغو شده است، گفت: این محدودیت به علت پیشگیری از ازدحام والدین در مراکز بهداشتی درمانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس نامه‌نگاری‌های انجام شده و پس از برگزاری وبیناری در روز گذشته، آخرین ابلاغیه‌ها اعلام شد. این محدودیت‌ها تنها برای تهران نیست و در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

اردلان ادامه داد: بر اساس آخرین نامه‌نگاری‌ها قید شده است که در شرایط پاندمی کووید۱۹ انجام ارزیابی‌های دوره‌ای و معاینات پزشکی نوآموزان بهتر است در طول سال انجام شود و فعلا در طرح سنجش متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه شرایط در بحران کرونا می‌تواند به صورت لحظه‌ای متفاوت باشد، تصریح کرد: با توجه به شرایط و تصمیم‌گیری‌های ستاد کرونای شهرستان‌ها هر تصمیمی قابل تغییر است. اکنون با توجه به اینکه ممکن است در مراکز با ازدحام والدین روبرو شویم، اعلام کرده‌ایم معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه در طرح سنجش در مراکز جامع خدمات سلامت وزارت بهداشت فعلا لغو است‌.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه