ارسال به دیگران پرینت

اولویت فرزندان بهزیستی برای ساخت هزار واحد مسکونی

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: فرزندان بالای ۱۸ سال تحت پوشش این سازمان برای دریافت تسهیلات مسکن شامل ودیعه و اجاره بها و ساخت هزار واحد مسکونی در کنار دیگر جامعه هدف بهزیستی قرار گرفتند.

اولویت  فرزندان بهزیستی برای ساخت هزار واحد مسکونی

سعید بابایی روز دوشنبه در نشست خبری به صورت ویدئو کنفرانس افزود: فرزندان بهزیستی در تفاهم نامه ای برای ساخت هزار واحد مسکونی در اولویت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مقرر شده تا با مشارکت بهزیستی و خیریه ها، برنامه جامع مهارت آموزی، توانمندسازی و آموزش های اقتصادی برای فرزندان تحت پوشش بهزیستی انجام شود، البته اکنون این آموزش ها در مراکز شبه خانواده به صورت متفرقه انجام می شود.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: برای توانمندسازی فرزندان تحت پوشش بهزیستی باید با حوزه های آموزشی، خیرین و سازمان فنی و حرفه ای کشور هماهنگی هایی شود.

بابایی درباره دغدغه سلامت و بیمه فرزندان تحت پوشش بهزیستی نیز افزود: بیمه سلامت فرزندان زیر ۱۸ سال در مراکز شبه خانواده پیگیری شده است اما بیمه فرزندان بالای ۱۸ سال با مشکلاتی روبرو است.

وی اضافه کرد: برای مباحث حقوقی فرزندان تحت پوشش بهزیستی هفته گذشته تفاهم نامه های خوبی با مراجع ذیربط منعقد شد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشکیل صندوق قرض الحسنه برای فرزندان تحت پوشش این سازمان گفت: امید است با تشکیل این صندوق، وام های جزئی مانند محافل خانوادگی در اختیار این فرزندان قرار گیرد.

بابایی درباره مساله ازدواج فرزندان تحت پوشش بهزیستی افزود: با اجرای برنامه های مشاوره تلاش می شود این ازدواج ها پایدار باشد.

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه