ارسال به دیگران پرینت

طرح ترافیک| رضایت مردم از بازگشت طرح ترافیک

رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری مخالف لغو طرح ترافیک است، گفت: اجرای طرح باعث کاهش ترافیک شده و رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

طرح ترافیک| رضایت مردم از بازگشت طرح ترافیک

 زهرا صدراعظم نوری درباره طرح ترافیک در پایتخت و احتمال لغو این طرح به دلیل افزایش شیوع کرونا اظهار کرد: جلسه‌ای بین برخی از اعضای شورای شهر در کمیسیون سلامت و محیط‌زیست و مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد و موضوعات مختلفی در حوزه ترافیک مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که از جمله مباحث مطرح شده شیوع ویروس کرونا و طرح ترافیک بود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده، اجرای طرح ترافیک با رضایتمندی‌ بسیاری از مردم همراه بوده است، گفت: اجرای طرح ترافیک نه‌تنها ترافیک را در بخش‌های مرکزی پایتخت کاهش داده، بلکه باعث کمتر شدن آلودگی هوا و کاهش اتلاف وقت شهروندان شده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: کرونا مهمان یک شب و دو شب پایتخت نیست و احتمالا تا سال‌ها بعد وجود خواهد داشت؛ بنابراین باید شهروندان زندگی و نحوه رفتار خود را با این ویروس تنظیم کنند که بهترین روش مقابله با کرونا بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک و پرهیز از مواجهه مستقیم و روبه‌رو با یکدیگر است.

نوری با تاکید بر اینکه شهرداری و مدیریت شهری مخالف لغو طرح ترافیک است، گفت: باید شهروندان و وزارت بهداشت را متقاعد کرد که تنها راه مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و این مساله موضوع سختی نیست و تنها با استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که برای تردد از قطار و اتوبوس استفاده می‌کنند باید علاوه بر استفاده از ماسک تلاش کنند که روبه‌روی مسافران دیگر نباشند و حداقل پشت به یکدیگر بایستند.

پیش از این مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به اختلاف‌نظرهایی که در ایام کرونا میان شهرداری و دیگر اعضای ستاد کرونا وجود داشت، اشاره کرده و گفته بود که شهرداری تهران بر خلاف دیگر دستگاه‌ها به موضوع طرح ترافیک بخشی نگاه نکرده و خودش راسا با دستور شهردار به خاطر فشردگی ترافیک در مرکز و مشکلات اتوبوس و مترو تصمیم به لغو اجرای طرح ترافیک گرفته بود و برای اصلاح این تصمیم سایر دستگاه‌ها ورود پیدا کردند و بعد از تعامل و توافق به این نقطه رسیدند که مجددا طرح ترافیک اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه جان و سلامتی مردم برای این نهاد مهم‌ترین مساله است، درباره اینکه آیا با توجه به شرایط کرونا در کشور لازم بود که این طرح اجرا شود، گفت: هیچ اظهارنظر شخصی درباره این مساله نمی‌کنم و ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم و در چارچوب تصمیم وزارت کشور و شورای‌عالی ترافیک حرکت می‌کنیم.

وی گفته بود با توجه به احتمالات شیوع بیشتر کرونا، برخی اقدامات با دستور رئیس‌جمهوری اجرایی می‌شود.

البته برخی نیز معتقدند با وجود مخالفت برخی از مدیران شهری با لغو مجدد طرح ترافیک در تهران به‌نظر می‌رسد ستاد مبارزه با کرونا به دلیل محدودیت‌های حمل و نقل عمومی در تهران و کمبود تعداد اتوبوس و قطارهای مترو چاره‌ای جز لغو مجدد طرح ترافیک و بازگشت مجدد روزهای پرترافیک در تهران نداشته باشد.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه