ارسال به دیگران پرینت

طرح ترافیک | گلایه‌برخی شهروندان از اجرای طرح ترافیک وجریمه رانندگان در ایام کرونایی

اگر قرار باشد تماس‌های تلفنی ملاک عمل باشد آن هم تماس‌هایی که بر مبنای مصوبه این نباشد این کار تشتت و نابسامانی در حوزه اداره شهر را ایجاد خواهد کرد.

 طرح ترافیک | گلایه‌برخی شهروندان از اجرای طرح ترافیک وجریمه رانندگان در ایام کرونایی

علی‌رغم اینکه معاون شهرداری تهران اعلام کرده که طرح ترافیک در دوران کرونا از ساعت ۸ تا ۱۶ بوده و رانندگان می‌توانند از ساعت ۱۴ یک خروج رایگان از محدوده طرح داشته باشند اما تمام رانندگانی که از ساعت ۱۴ اقدام به خروج از طرح کرده اند، جریمه شده اند!

 اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در ایام کرونایی منجر به سردرگمی شهروندان تهرانی شده است و این مسئله گلایه‌های برخی شهروندان را در پی داشته است.

نحوه و زمان اجرای طرح ترافیک و همچنین اطلاع رسانی شهرداری تهران در ماه‌های گذشته تا جایی پیش رفت که برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز نسبت به این روند انتقاد کردند؛ زهرا نژادبهرام عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران در تاریخ ۱۱ خرداد ماه با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران درباره اجرای طرح ترافیک گفته بود: تکلیف شهروندان در استفاده از طرح ترافیک هنوز مشخص نیست و شهردار تهران باید در خصوص آشفتگی ترافیکی پایتخت پاسخگو باشد.

همچنین علی اعطا؛ سخنگوی شورای شهر تهران از لغو تلفنی طرح ترافیک تهران انتقاد کرده و گفته بود: اگر قرار باشد تماس‌های تلفنی ملاک عمل باشد آن هم تماس‌هایی که بر مبنای مصوبه این نباشد این کار تشتت و نابسامانی در حوزه اداره شهر را ایجاد خواهد کرد.

اما سرانجام طرح ترافیک در تهران بعد از لغو حدود سه ماه به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی، از شنبه ۱۷ خرداد ماه با موافقت ستاد مبارزه با کرونا آغاز شد.

"مناف هاشمی" معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اجرای مجدد طرح ترافیک گفته بود: موضوع اجرای طرح ترافیک را بررسی کردیم که نهایتا ًتصمیم جمعی بر این بود که اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به نفع شهر تهران است؛ چرا که جلوی سفرهای کاذب در محدوده مرکزی شهر گرفته می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس تصویب شورای حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مرحله اول، زمان اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا که پیش از این از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود و به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یافته است، گفت: همچنین "از ساعت ۱۴ به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود" که با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است لذا سفرهای کاری در این طرح، مشمول پرداخت عوارض محدوده های ترافیکی نخواهند شد.

در حالی که به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران، خروج از محدود طرح از ساعت ۱۴ رایگان اعلام شده است اما طی این مدت، شهرداری تهران در اقدامی عجیب، رانندگانی که از ساعت ۱۴ از محدوده طرح خارج شده‌اند را جریمه کرده است!

در حال حاضر در سایت "تهران من" ساعت مجاز خروج از محدوده طرح ۱۴:۳۰ اعلام شده که این زمان با آنچه مناف هاشمی اعلام کرده کاملا متفاوت است و همین مسئله، جریمه شدن بسیاری از شهروندان تهرانی را در پی داشته است.

انتظار میرود شهرداری تهران ضمن پاسخگویی درباره چرایی این ناهماهنگی که منجر به تضییع حقوق شهروندان شده، هر چه سریعتر نسبت به بخشودگی این جرائم اقدام کند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه