ارسال به دیگران پرینت

برگزاری اعتراض‌های ضدنژادپرستی در استرالیا

ده ها هزار نفر در استرالیا به رغم هشدارهای دولت برای غیرقانونی بودن تظاهرات حمایتی از معترضان آمریکا و نیز درمورد جریمه شدن و ممنوعیت‌های اعمال شده در زمینه مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی روز شنبه، این مقررات را نادیده گرفته و به‌نشانه همبستگی با معترضان آمریکایی، در تظاهرات ضد نژادپرستی شرکت کردند.

برگزاری اعتراض‌های ضدنژادپرستی در استرالیا

این دسته از معترضان چندین هزار نفری در شهرهای مختلف از جمله در شهر بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند این کشور، امروز ماسک بر صورت و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «زندگی سیاهپوستان مهم است»، به صورت مسالمت آمیز درمیان حضور پررنگ نیروهای پلیس تظاهرات کردند.

همچنین قرار است امروز تجمعاتی الهام گرفته از اعتراض های اخیر آمریکا، در شهرهای سیدنی، ملبورن، آدلاید و هوبارت برگزار شود. معترضان آمریکایی در پی قتل «جورج فلوید» فردی سیاهپوست به دست یک پلیس سفیدپوست آمریکایی در مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، به خیابان های شهرهای مختلف در این کشور آمدند و فریاد اعتراض سردادند.

مردم استرالیا همچنین از این فرصت استفاده کردند تا اعتراض خود را درمورد بدرفتاری پلیس با بومیان استرالیایی را به گوش مسئولان این کشور برسانند. بسیاری از معترضان در شهر بریزبن پرچم های بومیان را همراه داشتند.

سازمان دهندگان اعتراض سیدنی درپی حکم دادگاهی در استرالیا مبنی بر غیرقانونی بودن برگزاری تجمعات به دلیل محدودیت های کرونایی، خواستار برخورداری از مجوز تظاهرات شدند.

این درحالی است که معترضان اعلام کردند که حتی بدون مجوز، تظاهرات می کنند و رسانه های استرالیایی گزارش دادند که انتظار می رود حدود ۵ هزار نفر در تجمع سیدنی شرکت کنند.

در ویکتوریا ایالتی در جنوب شرقی استرالیا که همچنان با کرونا دست به گریبان است و به موجب مقررات فاصله گذاری اجتماعی، تجمع بیش از ۲۰ نفر ممنوع است، مقام های بهداشتی از مردم خواسته اند در تظاهرات شرکت نکنند.  

پلیس ویکتوریا تهدید کرده است سازمان دهندگان اعتراض ها و افhttps://www.55online.news/fa/tiny/news-142884رادی را که مقررات فاصله گذاری اجتماعی را زیرپا می گذارند، جریمه کند.

به دنبال قتل جورج‌ فلوید، موج اعتراض ها علیه تبعیض و نابرابری سراسر آمریکا را فراگرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار حضور گارد ملی و ارتش برای سرکوب اعتراض‌ها شده است.

استفاده از ارتش برای سرکوب مردم و معترضان مسالمت‌آمیز، خشم مردم و بسیاری از دمکرات‌ها را برانگیخته است چرا که معتقدند ارتش باید برای دفاع از مردم و نه علیه آنها به کار گرفته شود.

سیاستمداران برجسته دمکرات در آمریکا روز جمعه شعارهای اعتراض های سراسری را تصویب و اعلام اصلاحات کردند.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه