ارسال به دیگران پرینت

ورود محموله دارویی فرانسوی به ایران پس از بازگشایی مرز بازرگان

مدیرکل گمرک بازرگان گفت: با از سرگیری فعالیت مرز بازرگان، اولین محموله دارویی از کشور فرانسه به وزن بیش از هفت تن وارد کشور شد.

ورود محموله دارویی فرانسوی به ایران پس از بازگشایی مرز بازرگان

این محموله شامل آنتی‌سرم خونی به وزن هفت هزار و ۳۰۰ کیلوگرم وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه ارزش این محموله دارویی ۶۱۸ هزار و ۹۸۱ یورو است، ادامه داد: این محموله که از مبدا فرانسه بارگیری شده بود،  پس از انجام تشریفات گمرکی راهی گمرک پیام تهران شد.

وی افزود: پیش از این ۱۹ محموله دارویی به علت بسته شدن مرز از طریق بازارچه «ساری‌سو»  در نزدیکی مرز بازرگان وارد کشور شده بود.

وی اضافه کرد: مرز بازرگان روز گذشته با حضور مدیرکل گمرک گوربولاغ ترکیه و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در خانه ملت بازگشایی و فعالیت خود را برای تجارت کالا به صورت ۲۴ ساعته آغاز کرد.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آنها شامل بازرگان ماکو، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار دارد؛ سرو نیز پس از شیوع بیماری کرونا به طور کامل بسته شده ولی تردد محدود ریلی از مرز رازی در این مدت بین ۲ کشور ایران و ترکیه صورت گرفته است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه