ارسال به دیگران پرینت

افزایش حقوق بازنشستگان در واریزی خرداد ماه

هدف‌گذاری سازمان تامین اجتماعی در حوزه بازنشستگان در سال ۹۹ متناسب سازی حقوق مستمری‌بگیران است. البته باید مقدمات این مسئله فراهم‌ شود

افزایش حقوق بازنشستگان در واریزی خرداد ماه

ماجرای همسان سازی یا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از موضوعاتی است که در سال های اخیر به ویژه در حوالی لایحه بودجه بیشتر سر زبان ها می افتد، اگرچه ما در روزنامه خراسان به دلیل مطالبه مخاطبان آن را جزو سوژه های اصلی می دانیم. در عین حال سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز پنج شنبه از خبری متفاوت و جدید رونمایی کرده است. او در سفرش به اصفهان و در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری گفته است: «هدف‌گذاری سازمان تامین اجتماعی در حوزه بازنشستگان در سال ۹۹ متناسب سازی حقوق مستمری‌بگیران است. البته باید مقدمات این مسئله فراهم‌ شود زیرا اگر منابع آن فراهم نشود در میان کار متوقف خواهد شد. در این زمینه با دولت مذاکراتی شده است و همراهی خوبی در کلان این مسئله در دولت وجود دارد.»

چرا این خبر، خبر خوبی است؟
ماجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر در گزارش های متعدد رسانه ای مطالبه شده و نمایندگان نیز درباره آن کم سخن نگفتند اما نقل آن این بار متفاوت است. از این نظر که مدیرعامل این سازمان از اراده اجرای آن در سال99 سخن به میان آورده است.
چندی قبل هم نوبخت که در کرسی زعامت برنامه و بودجه دولت نشسته است، به همین موضوع اشاره کرده بود که قصد داریم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قدم های جدی تری برداریم. او البته به پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی اشاره کرده بود که هیئت دولت اصرار دارد پس از پرداخت این بدهی ها، تامین اجتماعی آن را در مسیر همسان سازی هزینه کند و این موضوع به مذاق تامین اجتماعی خوش نمی‌آید. به نظرمی رسد، تامین اجتماعی پا در یک کفش دارد که دولت باید منابع همسان سازی را تامین کند و نباید برای پرداخت بدهی هایش به تامین اجتماعی شرط و شروط بگذارد. این البته موضوعی است که آقای سالاری قبلا هم درباره اش تصریح کرده است دولت باید منابع همسان سازی را تامین کند چنان چه در متن قانون برنامه ششم توسعه هم به آن اشاره شده است.
به هر روی برای من و شما و آن بازنشسته چه فرقی می کند که منبع بودجه همسان سازی از کجا تامین شود، بلکه برای همه ما این موضوع مهم است که یک مستمری بگیر و کارگر زیر فشار قیمت های کمرشکن اگر شد بتواند کمی بیاساید... همین!
 
 افزایش حقوق بازنشستگان در واریزی خردادماه
گروه اجتماعی- در شرایطی که انتظار می رفت به دلیل افزایش افسارگسیخته قیمت  اجناس و به ویژه مواد غذایی در هفته های اخیر، افزایش سالانه حقوق بازنشستگان، امسال با تعجیل در انجام امور قانونی، زودتر صورت گیرد و چه بسا همزمان با حقوق فروردین واریز شود اما حالا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش ها در حقوق خرداد خبر می‌دهد. البته آن طور که از اظهارات روز پنج شنبه سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بر می آید، افزایش 21درصدی حقوق بازنشستگان هنوز به تصویب هیئت دولت نرسیده است: «افزایش حقوق بازنشستگان بعد از تصویب هیئت دولت در واریزی ماه خرداد اعمال خواهد شد.»
ما پیش از این، پنج شنبه گذشته در همین صفحه در گزارشی به بهانه پیشنهادهای جدید مجامع صنفی کارگری و بازنشستگان مبنی بر تجدیدنظر در افزایش حقوق سالانه که 21درصد تعیین شده است، به همین موضوع پرداختیم و این گمانه را مطرح کردیم که شاید هدف دولت از این تاخیر و تعلل در تصویب و اجرای افزایش حقوق بازنشستگان کارگری، خرید فرصت برای تجدیدنظر است.  البته چندی قبل هم معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود احتمالا در میانه سال ۹۹ مجدد حقوق کارگران و بازنشستگان افزایش یابد.
ماهانه 6700 میلیارد مستمری
اما این موضوع را هم خوب است بدانیم که این سازمان ماهانه چقدر حقوق پرداخت می کند. مدیر عامل تامین اجتماعی چنین می گوید:   کف هزینه‌های ماهانه سازمان ۹۶۰۰ میلیارد تومان است که ۶۷۰۰ میلیارد تومان مستمری، ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای درمان و بقیه نیز برای هزینه‌های جاری پرداخت می‌شود.

 

منبع : بولین نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ترسو ارسالی در

      خدمات cip در این وضعیت بی پولی دولت برای مقامات مفت خور فراهم می کنید آتش غضب گریبان شما را خواهد گرفت !!!

    • مستمری بگیر ارسالی در

      اقای سالاری حرفهایش دروغی بیش نیست از روزیکه این اقا برمیز ریاست تکیه زده چکاره مثبتی برای بازنشستگان انجام داده همهشون دروغ میگن

    • بیمه تامین اجتمائی ارسالی در

      حرف های حاشیه ای وانحرافی کافی است .
      افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتمایی
      همانند سایر سازمانها ۷۰ درصد
      هم دولت وهم مدیر تامین اجتمائی بدانند
      باز نشسته ومستمری بگیر مطلقا و وبه هیچ
      عذر و بهانه ای از حقوق خود کوتاه نخواهد امد
      وکانون بازنشسته باید از هر طریق حق مستمری بگیران را پیگیری کند

    • ناشناس ارسالی در

      عجب مدیرعامل توانا باهوشی است همه‌اش حرفهایش باده است دولت 21درصد افزایش حق بیمهرا2 ساعته تصویب کرد ولی افزایش حقوق درصف نوبتاست همه‌اش حرف مفت است گفتار درمانی تمام

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا ما مستمری بگیران تامین اجتماعی را بحساب بیاورید ما هم میخواهیم زندگی کنیم لطفاا بفکر نیاز ما باشید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه