ارسال به دیگران پرینت

به 22 هزار دانشجوی دستیاری و رزیدنتی وام پرداخت می شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه به 22 هزار دانشجوی دستیاری و رزیدنتی وام پرداخت می شود،گفت: تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، این دانشجویان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند؛ ضمن اینکه قصد داریم در مراحل بعد نیز همه دانشجویان پزشکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهیم.

 به 22 هزار دانشجوی دستیاری و رزیدنتی وام پرداخت می شود

بهداشت عمومی و تغذیه ، بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت در شبکه خبر درباره پرداخت وام به دانشجویان دستیاری ، اظهار داشت:

دانشجویان دوره دستیاری و رزیدنتی یکی از سخت‌ترین دوره‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی می‌کنند و بیشترین بار بیمارستان‌ها بر دوش آنهاست. این دانشجویان با دو مشکل رو به رو بوده‌اند؛ یکی نداشتن بیمه پایه و موضوع دوم این است که مانند سایر دانشجویان پزشکی، وامی از صندوق رفاه نمی‌گرفتند.

وی افزود: با همکاری سازمان مدیریت ردیف وامی به دانشجویان دستیاری و رزیدنتی اختصاص دادیم و جامعه هدف این وام 22 هزار دانشجوی دستیاری است که از سال تحصیلی جدید این وام‌ها به آنها اعطا می‌شود؛ البته برنامه ریزی اولیه برای پرداخت وام به 15 هزار دانشجو است و در مرحله دوم نیز به 7 هزار دانشجوی دیگر این وام پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به تسهیلات دیگر صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان دستیاری، اضافه کرد: هر دانشجوی دستیاری بین 10 تا 15 میلیون تومان وام به صورت قرض الحسنه دریافت می‌کند و در دوره‌ای 48 ماهه پس از فراغت از تحصیل و بدون پرداخت کارمزد، این اقساط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌پردازد.

رحیمی متذکر شد: برنامه دیگر صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان دستیاری خرید کالاهای پزشکی است که این دانشجویان از آن استفاده می‌کنند و ما این اقلام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با استفاده از برندهای معتبر و با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار می‌دهیم و دانشجویان در انتهای دوره فراغت از تحصیل در قالب وام این اقساط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت می‌کنند.

وی  متذکر شد: باید در ارائه خدمات به این دانشجویان سه موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مورد توجه قرار دهیم؛ به این شکل که ابتدا قبل از شروع نیمه دوم سال تحصیلی همه وام‌های درخواستی دانشجویان پرداخت شد؛ ضمن این که پرداخت اقساط وام‌های آنها به تعویق افتاد و همچنین خدمات مربوط به صندوق رفاه دانشجویی نیز به صورت غیر حضوری ارائه شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به تسهیلات خاص صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان دستیاری که در در دوران شیوع کرونا در مراکز درمانی فعالیت داشتند، ابراز داشت: وام‌های ویژه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این دانشجویان ارائه می‌کنیم تا آنها بعد از فراغت از تحصیل این وام‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صندوق رفاه بپردازند.

رحیمی با اشاره به تفاهم نامه صندوق رفاه دانشجویی با بیمه سلامت، بیان داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه همه دانشجویان دستیاری، رزیدنتی و پی اچ دی و خانواده‌های آنها تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرند و 50 درصد هزینه آن توسط وزارت بهداشت و 50 درصد باقیمانده نیز توسط صندوق رفاه دانشجویی پرداخت می‌شود و اقساط وام ها در دوره دراز مدت پرداخت می‌کنند.

وی از توافق اولیه برای بیمه تکمیلی دانشجویان دوره دستیاری خبر داد و گفت:‌ تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، بیمه تکمیلی برای این دانشجویان برقرار می‌شود و قصد داریم در مراحل بعد نیز همه دانشجویان پزشکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهیم.

منبع : امروز نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه