ارسال به دیگران پرینت

سگ‌های سرگردان دغدغه بوشهری‌ها

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر گفت: هم‌اکنون وجود سگ‌های بدون صاحب سرگردان و نحوه نگهداری از آنها دغدغه‌ دوست‌داران حیوانات در این شهر است که بطور جدی در دست پیگیری است.

سگ‌های سرگردان دغدغه بوشهری‌ها

صادق پورسالم روز سه‌شنبه در نشست بررسی فعالیت مرکز نگهداری سگ‌های سرگردان و بدون صاحب شهر بوشهر افزود: بر اساس دستورالعمل ساماندهی سگ‌های بی صاحب و سرگردان، شهرداری‌ها مکلف به زنده‌گیری، عقیم‌سازی و نگهداری از آنها در سطح شهر هستند.

وی بیان کرد: شورای اسلامی و شهرداری بوشهر قدم‌های خوبی در این راستا برداشتند که یکی از اقدام‌های آنها در این زمینه ایجاد مرکز نگهداری این حیوانات است. 

پورسالم ادامه داد: افزایش سطح غرفه‌های نگهداری، سرعت عمل در زنده‌گیری و اقدام برای عقیم سازی بیشتر این گونه‌ها از جمله موارد قابل پیگیری است که در بازدیدهای بعدی بررسی خواهد شد.

وی اظهار داشت: محیط زیست شهرستان بوشهر پیگیر دغدغه‌ دوستداران حیوانات در این مرکز است و امیدواریم که بزودی شاهد برطرف شدن دغدغه‌های این افراد باشیم.

سیروس بنافی مدیر شبکه دامپزشکی بوشهر نیز با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای از محل نگهداری سگ‌های بدون صاحب گفت: واکسیناسیون سگ‌های موجود در این مرکز، کمک به استقرار دامپزشک دائم و دارای مجوز عقیم سازی و ارائه پیشنهاد برای بهبود وضعیت دامپزشکی شامل پایش بیماری‌ها از جمله اقدام‌هایی است که با همکاری شهرداری بوشهر در این مکان اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری بوشهر نیز با بیان تنگناهای مالی برای نگهداری این حیوانات در سال‌های گذشته گفت: با درایت شورای اسلامی شهر و شهرداری بوشهر امسال ردیف بودجه‌ای برای بهسازی و نگهداری این مرکز تخصیص یافته است که می‌تواند بسیاری از کمبودها و مشکلات آن را برطرف کند.

 عبدالله کردگار افزود: سازمان پسماند شهرداری بوشهر ارتباط نزدیکی با دوستدارن حیوانات شهرستان دارد و از نظر این افراد برای بهبود وضعیت مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب شهرداری بوشهر استقبال می‌کند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه