ارسال به دیگران پرینت

دانشجویان امکان حذف ترم و یا درس را دارند؟

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دانشجویانی که خود یا یکی از بستگانشان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند،با ارائه مدارک و بررسی در کمیسیون موارد خاص، تسهیلات مختلفی از جمله امکان حذف چند درس یا حذف ترم را دریافت می‌کنند.

دانشجویان امکان حذف ترم و یا درس را دارند؟

دکتر سعید حبیبا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حوزه معاونت دانشجویی تصمیماتی در جلسه دبیران مناطق دهگانه کشور با حضور دکتر «صدیقی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و رئیس صندوق رفاه دانشجویان گرفته شد که بر اساس این تصمیمات با هدف کمک به دانشجویان، بازپرداخت وام‌ها توسط دانش‌آموختگان از اسفندماه گذشته تا اردیبهشت‌ماه به مدت سه ماه تعلیق شده است.

وی ادامه داد: در سطح دانشگاه تهران نیز مرکز مشاوره دانشگاه، با انتخاب شعار سال ۹۹ این مرکز با عنوان «خودمراقبتی و دیگر مراقبتی» مجموعه‌ای از اقدامات را در راستای تحقق این شعار و با توجه به شرایط موجود انجام داده است که می‌توان به توسعه ارائه خدات مشاوره تلفنی، همکاری ۱۳ نفر از همکاران مرکز مشاوره دانشگاه با سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طول ایام نوروز، مشاوره الکترونیک، ارائه خدمات مشاوره آنلاین از طریق سامانه مشورپ بدون هزینه و به صورت رایگان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت مجازی، کارگاه‌های آموزشی آنلاین بهداشت روان ویژه دانشجویان دانشگاه های کشور و مسابقه ترم کرونایی و ... اشاره کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اگر دانشجو و یا خانواده وی به بیماری کرونا مبتلا شوند و یا فوت کنند در صورت اطلاع به مرکز مشاوره، این مرکز با انجام مشاوره سوگ و حمایت‌های مددکاری در راستای مدیریت اضطراب و کاهش استرس تمام تلاش خود را جهت کمک به دانشجو و خانواده وی می‌کند.

دکتر حبیبا افزود: مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه تهران هم در این ایام با تدوین پروتکل‌های بهداشتی نسبت به آموزش و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در واحدهای مختلف دانشگاه و سراهای دانشجویی اقدام کرده است.

اختصاص وام ۲ میلیونی برای شماری از دانشجویان شرکت‌کننده در کلاس‌های مجازی

وی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با بانک رسالت و موافقت هیئت رئیسه دانشگاه، برای دانشجویانی که به دستگاه هوشمند برای شرکت در کلاس‌های مجازی نیاز دارند، مبلغ ۲ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که ساز و کار آن در آینده نزدیک مشخص و به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: چون بلافاصله پس از شیوع کرونا، براساس تصمیم ستاد ملی مبارزی با کرونا دانشگاه‌ها از حضور فیزیکی دانشجویان خالی شدند اطلاع دقیقی از میزان مبتلایان یا فوتی‌ها نداریم، اما طی تماس‌هایی که تعدادی از دانشجویان با دانشگاه داشته‌اند تا این زمان متأسفانه شمار فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا ۳ نفر گزارش شده است که هیچکدام از این عزیزان ساکن تهران نبوده‌اند.

دکتر حبیبا افزود: با همت مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه فرم الکترونیکی جهت ثبت اطلاعات مبتلایان و بهبودیافتگان بیماری کرونا تنظیم شده است که از تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه از طریق سایت دانشگاه تهران اطلاع‌رسانی شده است و از دانشگاهیان خواسته شده است با هدف حفظ و ارتقاء سلامتی خود و خانواده‌هایشان در برابر بیماری کرونا نسبت به تکمیل این فرم اقدام کنند تا بتوانیم برخی اقدامات حمایتی را از طرف دانشگاه برای این افراد انجام دهیم از جمله پیگیری و مددکاری درمانی و مشاوره‌ای و کمک به تهیه اقلام بهداشتی برای مبتلایانی که ساکن تهران هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری دانشگاهیان در این طرح بتوانیم ضمن ایجاد آمادگی برای پیشگیری از شیوع این ویروس در آینده آمار دقیق‌تری از مبتلایان را داشته باشیم قطعاً داشتن آمار دقیق می‌تواند به دانشگاه جهت انجام برنامه‌ریزی‌های آینده و تصمیمات آتی کمک شایانی بکند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه